Sokan állítják, hogy a villanyautók szennyezőbbek a dízelnél az akkumulátor-gyártás energiaigénye és a szennyező forrásokból származó energia miatt. Valójában azonban az akkumulátorgyártás energiaigénye tízévente feleződik, és ez az energia egyre nagyobb arányban megújuló forrásból származik. Mennyi energiát fog igényelni az akkumulátorgyártás?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 Mivel a gyártás energiaigénye egyre kisebb, és ez az energia egyre zöldebb, ma már 10-20 ezer kilométer futás alatt ledolgozza egy elektromos autó a gyártással szerzett környezeti hátrányát, és ez a szám folyamatosan csökken. Az energiaigényt jelentős mértékben csökkentik majd a közeljövőben várható új technológiák, például a szárazelektródás gyártás is. Az eljárás megspórolja az akkugyártás energiaigényes szárítási fázisát, és így a cellagyártás nagyjából 30 százalékkal kevesebb energiát igényel majd. Ez az új akkugyártási technológia forradalmasíthatja a Volkswagen villanyautóit A szilárdtest akkumulátorok egy másik olyan sorozatgyártás-közeli technológiai újdonságot jelentenek, amely jelentős mértékben fogja csökkenteni az akkugyártással kapcsolatos szennyezést. Ekkor kezdődhet meg a szilárdtest-akkumuátorok tömeggyártása Az energiaigény csökkentése mellett az energiamix zöldülése szintén jelentősen csökkenti az akkumulátorgyártás környezetterhelését, ez a folyamat pedig a korábbi várakozásoknál jóval gyorsabb ütemben megy végbe globálisan és Magyarországon egyaránt. 2023-ban rekord mértékben, 1600 MW-tal bővültek a hazai napenergiás kapacitások, így az időjárásfüggő megújuló energiák már a belföldi termelésünk 20%-át biztosították, vagyis nagyjából ugyanannyit, mint a gázerőművek. Így termelt áramot Magyarország 2023-ban Ennél is szemléletesebb példa, hogy korábban 2030-ra várták a 6000 MW napelemes kapacitás elérését Magyarországon, a valóságban azonban már jelenleg is 7350 MW beépített kapacitással rendelkezünk. A módosított előrejelzések szerint 2030-ra már 12.000 MW az elvárt érték, persze nem kizárt, hogy utólag ez a becslés is pesszimistának bizonyul majd. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!