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 Az idei év lesz a 25 ezer eurós villanyautók offenzívájának kezdete, de már mindenki a következő, 20 ezres árhatárról beszél. Úgy néz ki, a BYD-nek komoly tervei vannak ezen a téren. Álomhatár 10, vagy éppen 8 millió forint alatt már korábban is lehetett új villanyautót venni, még hazánkban is, de ezek korábban igen fapados 200-250 kilométer közötti hatótávú autók voltak, amelyek erősen behatárolták a vásárlók körét. Az sem volt mindig egyértelmű, hogy az alacsony áron egyáltalán kerestek-e a gyártók is valamit, márpedig ez elengedhetetlen, ha nem csak mutatóba, kvótaautóként gyártott évi pár tízezer példányt szeretnénk a kereskedésekben látni. A Stellantis C3 Aircross / Grande Panda / Frontera triója lehet az első nagyobb kavics amit mostanában bedobnak az állóvízbe 10 millió környékén, de mi még a Renault 5 kisakkus változatát is ideszámolnánk 11 milliós árával. Ezek az autók már nagyjából 40-50 százalékkal messzebbre jutnak egy töltéssel, mint amit korábban ilyen áron kaptunk. Ezeket a kis és közepes villanyautókat vesszük 2025-ben A következő nagy lépcső a 20 ezer eurós, nyolcmilliós autók szintje – ide várjuk például 2027-28 környékén a Volkswagen ID.1-et és a konszern spanyol és cseh márkáinak logójával ellátott testvéreit, 2026 végén az új Renault Twingót, de úgy néz ki, a BYD is be akar lépni ebbe a mezőnybe. Sőt, ha igaz a legfrissebb hír, akkor egy évet rá is verhet a riválisokra. Az Automotive News Europe egy BYD szóvivőt idéz, aki tegnap bejelentette, hogy már idén áprilisban bemutatják a BYD Seagull Európának szánt változatát. A Seagull (sirály) több, mint 450 ezer eladott darabbal tavaly a második legnépszerűbb villanyautó lett Kínában a Model Y mögött és ez a teljesítmény a globális eladásokban is elég volt a harmadik helyre. Európába egyébként a hírek szerint nem Seagull néven érkezik majd a típus, így nem kizárt, hogy nálunk a Dél-Amerikában már használt Dolphin Mini néven kerül majd bemutatásra, de akár egy új típusnevet is előhúzhatnak a kalapból. A Seagull/Dolphin Mini 3,78 méter hosszú, 1,71 méter széles és 1,54 méter magas, saját tömege pedig 1,2 tonna körül van. Kínában egy 30, illetve egy 39 kWh-s LFP aksival árulják, amely az ottani CLTC szabvány szerint 305, illetve 405 kilométerre elég. Az Atto 2 számai alapján (401 km CLTC = 312 km WLTP) nagyjából 25 százalékkal alacsonyabb WLTP hatótávokra számíthatunk, azaz a nagyakkus Seagull kb. a 300 kilométeres Stellantis trióval lesz pariban. BYD Seagull. Forrás: BYD. Hogy az európai verzió pontosan miben tér majd el, azt nem tudjuk, de nem kizárt, hogy esetleg nem mindegyik akkuméret érkezik meg hozzánk. Kínában 55 kW (75 LE) teljesítményt kapott az autó – azért nem bánnánk, ha ez picit izmosodna az európai partraszállás előtt. A vállalat egyelőre annyit árult el, hogy a típus nevén kívül a raktér mérete is változik, nálunk több csomag fér majd a kisautóba. A fő kérdés persze az autó ára. A Seagull Kínában 9000 eurónak megfelelő jüanért vásárolható meg, de a 3,6 millió forintos árat gyorsan felejtse el mindenki. A BYD eddig amúgy sem ment lényegesen az európai vetélytársak árazása alá (sőt), ráadásul – legalábbis Szeged bekapcsolásig – 30 százalék körüli uniós vámot is kell fizetniük a szállítási költségeken felül. BYD Seagull. Forrás: BYD. A BYD egyelőre csak annyit mond, hogy jóval 20 ezer euró alatt lesz majd az európai változat indulóára. Villámteszt: BYD Atto 2 – a kényelem ára Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!