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 Elérkezett a Lexus RZ ráncfelvarrása, ami elhozza végre a régen várt, prototípus állapotban már általunk is tesztelt steer-by-wire kormányzást. Ezen kívül virtuális kézi sebességváltót és nagyobb akkukapacitást ígér a modellfrissítés. A Lexus különleges villanyautójába a brüsszeli Toyota Kenshiki Forumon ülhettünk be. A most bemutatott új RZ egyike annak a három tisztán elektromos modellnek, melyeket 12 hónapon belül ígér a Lexus, a Toyota csoporton belül vállalva, hogy elsőként kötelezi el magát az akkumulátoros-elektromos hajtás irányába. A frissített RZ lesz az első modell, amely sorozatgyártásba viszi a steer-by-wire kormányzást, ami azt jelenti, hogy nincs fizikai kapcsolat a volán és az autó kerekei között. A kormány, amely ezúttal nem kerék, hiszen a felső része hiányzik, mindössze 200 fokban fordítható el a végállások között. A kerekek elfordulásának mértéke a jármű sebességétől függ, így szűk utcákon és parkolókban manőverezve nem kell többször is körbefordítani a kormányt. Az RZ 550e F SPORT változatban, azaz a kínálat legerősebb és legsportosabb tagjában bemutatkozik a Lexus új Interactive Manual Drive megoldása is, amivel a vezető úgy használhatja a váltófüleket, mintha egy mechanikus nyolcfokozatú sebességváltó lenne az autóban, ami állítólag élvezetesebb vezetést nyújt. Persze a folyamatos nyomaték megszakítása valószínűleg a dinamizmus és versenypályán a köridő rovására fog menni. Valamit valamiért. Továbbfejlesztették a DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszert is, így a hátsó eAxle egység most már az elsőhöz hasonló teljesítményt nyújt, ennek köszönhetően még rugalmasabban oszlik meg a teljesítmény az első és hátsó tengely között. A frissítéssel nagyobb, bruttó 77 kWh-s (az előzetes adatok szerint nettó 72 kWh-s) akkumulátor is érkezik, amely akár 100 kilométerrel nagyobb hatótávolságot biztosít. Az új akkumulátor-előkondicionáló rendszer hideg időben is gyorsabb DC töltést ígér, a 22 kW-os fedélzeti töltő pedig az AC töltési időt csökkenti körülbelül felére. Minden autóba ilyen kormányt akarok! – Lexus RZ450e első benyomások 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!