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 Az indiai kormány az elmúlt években számos intézkedést bevezetett annak érdekében, hogy a közlekedési szektort az elektromobilitás irányába terelje és ezzel is mérsékelje az országban tapasztalható kritikus szintű légszennyezést. A nagyszabású töltőtelepítéseknek és támogatási programoknak köszönhetően sorra váltják le a dízelbuszokat az elektromos hajtásúak, és az ország villanyautó-piaca is rohamtempóban bővül. Most viszont a belső égésű motoros öreg autókat vették célba. Rekordszámú villanyautót adtak el tavaly Indiában Delhi szövetségi területének önkormányzata a napokban jelentette be, hogy március 31-től megtiltja az üzemanyag értékesítését a benzinkutakon a 15 évnél idősebb benzinautók, és a 10 évnél idősebb dízelautók számára. A kormány szóvivője az Indian Express-nek elmondta, hogy már számos üzemanyag-töltőállomáson működnek kamerák, amelyek mesterséges intelligencia segítségével ellenőrzik a gépjárművek károsanyag-kibocsátásáról információt adó PUC (Pollution Under Control) bizonyítványt. Ezt a rendszert használják majd arra, hogy kiszűrjék azokat az autókat, amelyek az új rendelkezés értelmében nem jogosultak a benzinre és gázolajra. Ahol eddig nem volt, már ott is folyamatban van a kamerák felszerelése. Az üzemanyagstop előzménye, hogy Delhi már 2018-ban kitiltotta a területéről a 10 évnél idősebb dízel-, és a 15 évnél idősebb benzinautókat, valamint a tízéves életkort meghaladó kereskedelmi járműveket, ám továbbra is sokan használják régi szennyező autóikat, kockáztatva a súlyos büntetést. A város önkormányzata abban bízik, hogy az új szigorítás hatására többen döntenek majd autóik lecserélése mellett, vagy váltanak más közlekedési módra. Szmog Delhiben. Forrás: Pexels A több mint háromórás kormányzati ülésen arról is döntöttek, hogy Delhi CNG-alapú buszflottájának közel 90%-át kivezetik 2025 decemberének végéig, és elektromos buszokat állítanak a helyükre. A tervek szerint 2026-ig összesen mintegy 8000 új elektromos buszt vásárol a város. Jelenleg mintegy 7600 busz járja Delhi utcáit, ebből 2002 darab elektromos. Delhi a világ legszennyezettebb levegővel rendelkező városai közé tartozik, a PM2,5 szilárd részecskék szintje gyakran 20-30-szorosa a WHO által meghatározott biztonságos határértéknek. Ezek az apró részecskék bejuthatnak a véráramba, és súlyos egészségügyi problémákat, például légúti és szív- és érrendszeri betegségeket okozhatnak. Ezen kívül a légszennyezés jelentős gazdasági hatással jár, évente milliárdokba kerül az egészségügynek, és csökken a termelékenység, miközben 9-10 évvel csökkenti a delhi lakosok várható élettartamát. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!