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 A Toyota az akkus elektromos offenzívája egyik fő modelljének szánja a C-HR+ modellt, amely megőrzi a C-HR kupés profilját, de a nevében a + sokoldalúbb és praktikusabb kialakításra, tágasabb csomag- és utastérre, valamint, ami számunkra talán ezeknél is fontosabb, tisztán elektromos hajtásra utal. Az új Toyota C-HR+ első Európába hozott példányát a brüsszeli Toyota Kenshiki Forumon néztük meg. Az új modell a bZ4X-hez hasonlóan a gyártó e-TNGA platformjára épül, így nem meglepő módon elsőkerekes és összkerekes hajtással, valamint kétféle akkumulátorkapacitással kerül piacra, hasonlóan az idén nyártól megújuló bZ4X modellhez. A C-SUV szegmensbe érkező modell kisebb akkuja a bZ4X-hez hasonlóan 57,7 kWh-s bruttó (nem végleges adat szerint nettó 54 kWh) kapacitással rendelkezik, a nagyobb azonban 77 kWh-s (nem végleges adat szerint nettó 72 kWh), azaz kicsivel nagyobb az új bZ4X bruttó 73,1 kWh-s (nem végleges adat szerint nettó 69 kWh) kapacitásánál. A kisebb akku ennél a modellnél is kizárólag elsőkerék-hajtással lesz választható, a nagy akkuhoz azonban összkerékhajtást is rendelhetünk, amelynek rendszerteljesítménye 343 LE (252 kW), ami 5,2 másodperces 0-100 km/h-s sprintet ígér, ezáltal ez lesz a Toyota GR kínálatát, azaz a sportmodelleket leszámítva a legerősebb európai Toyota. A rendezvényen menni ugyan nem tudtunk az autóval, de a Toyota a nagy teljesítményhez passzoló vezetési élményt is ígér, amely részben a dedikált BEV platform szilárdságának és merevségének, valamint az új modellhez hangolt rugóknak lengéscsillapítóknak és kipörgésgátlónak köszönhető. A stabilitást javítja a C-HR modellhez képest alacsonyabb tömegközéppont is. Az elsőkerekes változat villanymotorja a kisebb akkuból maximum 123 kW (167 LE) teljesítményt, a nagyobb akkuból pedig 165 kW (224 LE) teljesítményt képes felszippantani, a maximális WLTP ciklus szerint mért hatótáv pedig elérheti a 600 kilométert. A maximális DC töltési teljesítmény ebben a modellben is 150 kW lesz, az alapfelszereltséget jelentő 11 kW-os AC fedélzeti töltő helyett azonban opcionálisan 22 kW-os töltő is rendelhető lesz. Mindegyik változat megkapja a Toyota T-Mate széles körű funkcióit, köztük a Safety Sense aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereket. Az autó időben felismeri a balesetveszélyeket, és szükség esetén automatikusan fékez, kormányoz vagy szabályozza a teljesítményt. A csomag része a holttérfigyelő, az adaptív távolságifény-vezérlés és a parkolástámogató fék. A parkolóasszisztens és a panoráma monitor a magasabb felszereltséghez jár. A MyToyota applikáció távoli elérést biztosít az autóhoz, így mobiltelefonunkról ellenőrizhető a töltési idő, a töltöttségi szint és a hatótáv is. A Toyota akár 10 év vagy egymillió kilométerig érvényes akkumulátor garanciával nyugtatja azokat, akik az esetleges akku-degradáció miatt idegeskednek a tisztán elektromos autóra váltástól. A C-HR+ bevezetése a kiválasztott piacokon 2025 végén kezdődik. A megújult bZ4X, a C-HR+ és az Urban Cruiser érkezésével a japán gyártó a B-, C- és D-SUV szegmensben egyaránt kínál már tisztán elektromos modellt. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!