Az Autónavigátor és a Ford együtt indul az idei eTourEurope versenyen

Az Autónavigátor.hu autós szakmai portál és a Ford közös csapatot indít idén az Európát villanyautókkal bejáró autós versenyen az eTourEurope-on. A 9 nap alatt 9 nagyvárost érintő idei túra Münchenből indul, és több egyéb város mellett Brüsszel, Berlin, Drezda, Pozsony, Budapest, Zágráb és Ljubljana érintése utánjúnius 18-án Salzburgban ér véget. A korábbiaktól eltérően idén Budapest nem csak egy napközbeni köztes állomás, hanem egy napi célállomás lesz, majd innen nem Bécsbe, hanem Zágrábba kell tovább jutniuk a versenyzőknek.

A Fordnak a Focus Electric az első próbálkozása a hazai piacon tisztán elektromos autóval. A ma a sajtónak bemutatott két autó az első két példány, ami ebből a modellből Magyarországra érkezett. Ezek egyike indul az eTourEurope-on. A Ford idehaza az új modellre tapasztalatszerzésként, próbaként tekint, hogy felkészüljenek a 2020-ra várt áttörésre, amikor már a Ford is sokkal nagyobb kínálattal tud jelen lenni ezen a piacon. Az eTourEurope-on való részvétel célja, hogy megmutassák, hogy egy 200-250 km hatótávú Focus Electric akár a család első számú autójaként is megállja a helyét, hiszen akár hosszabb távok megtételére is alkalmas.

EZT OLVASTAD MÁR?  Nem a Tesla ellenfelének szánja 1000 lóerős luxusautóját a Lucid Motors

Az első tisztán elektromos Ford Focus 2011-ben jelent meg, a kor akkori színvonalának megfelelő technológiával. Az új modell 33,5 kWh-ás akkumulátorral készül, amit a CCS DC töltés lehetősége mellett 6,6 kW-os fedélzeti töltővel lehet feltölteni. Egyenáramon a 80%-os töltöttség fél óra alatt érhető el, ami nagyjából 150 km megtételére biztosít elegendő energiát. Katona Mátyás, az Autónavigátor újságírója és a túrán az autó első számú sofőrjének elmondása szerint országúti tempóban a teljesen feltöltött autó légkondival is különösebb megerőltetés nélkül hozza a 250 km-es hatótávot, de nagyobb tempót választva is megtehető vele 220 km egy töltéssel. A verseny pénteken indul, így a csapatnak holnap 11 órára kell Münchenbe érnie a részvételhez. A csapatok jövő hét pénteken (június 16.) délután 4 órától futnak be Budapesten a Hősök terére, ahol az aznapi szakasz eredményeit 7 óra után hirdetik ki a hazai villanyautósok és a villanyautózás iránt nyitott érdeklődők körében.

Idén 18 csapatból csak 11 lesz Tesla, a többi autó kisebb hatótávolságú Nissan LEAF, Volkswagen e-Golf, Renault Zoe és Hyundai Ioniq. Jól mutatja az európai töltőhálózat fejlettségét, hogy már ezekkel az autókkal is bátran neki lehet vágni egy ilyen 3600 km-es versenynek, ahol naponta átlagosan 400 km-t kell megtenni. A legnagyobb kihívást a C2 kategória részére épp a hazai szakasz jelenti, hiszen Budapest és Zágráb között az ideális autópálya mentén nincs CCS töltési lehetőség, így az európai szabványú csatlakozót igénylő csapatoknak Veszprém felé kell kerülniük. Az Autónavigátor.hu csapata mellett a túrán hazánkat a Magyar Elektromobilitás Szövetség egy Volkswagen e-Golf-fal képviseli.

Elektromos autót használsz?