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 Ismét a budapesti Westend Bevásárlóközpont adott otthont a villanyautósok szokásos találkozójának. A minden hónap utolsó péntekén tartott eseményre érkező 30 autó a bevásárlóközpont külső parkolóházának A szintjén a frissen telepített töltőknél parkolt, a társaság pedig a napnyugta után gyorsan hűlő levegő ellenére is három órán keresztül az autók körül beszélgetett. A felhozatal ezúttal talán még a korábbiaknál is sokszínűbb volt. Többen is jöttek Mitsubishi Outlander PHEV-vel, Tesla Model S-sel, Nissan LEAF-fel, Renault Zoeval, de akadt egy-egy Fisker Karma, Opel Ampera, BMW i3, Fiat 500e, Volvo XC90, Peugeot iOn és egy Smart EV is. A találkozóra érkezett két különlegesség is. Az egyik egy vadonat új Tesla Model X, amiből még nem túl sok fut idehaza. A másik pedig egy 15 éves Toyota RAV4 EV, amiből mindössze 1484 darab készült, és csak 328 darabot értékesítettek (a többit csak lízingelni lehetett). Ezeket szinte mind Kaliforniában kínálta a Toyota, hogy megfeleljen az ottani szigorú környezetvédelmi szabályoknak. Az autóba 27,4 kWh Ni-MH akkumulátor került, ami még ma is képes 150 km-en keresztül táplálni az 51 kW-os villanymotort. Az akku feltöltése a legnagyobb kihívás, hiszen a 6 kW-os töltő olyan megoldásokat használ, ami a ma elterjedt rendszerekkel egyáltalán nem kompatibilis. Ha ez az autó 15 év után még mindig ilyen jól használható, akkor a mai autók tulajdonosainak valószínűleg nincs miért aggódniuk. A Westend Bevásárlóközpont 22 kW-os AC töltői ismét jól vizsgáztak. Sem a Zoe-k, sem a Teslák nem tudták megizzasztani őket. Három órán keresztül szinte folyamatosan minden töltő foglalt volt. Köszönjük a Westend segítségét! Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!