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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Westendben tartották áprilisi találkozójukat a villanyautósok

események

Ismét a budapesti Westend Bevásárlóközpont adott otthont a villanyautósok szokásos találkozójának. A minden hónap utolsó péntekén tartott eseményre érkező 30 autó a bevásárlóközpont külső parkolóházának A szintjén a frissen telepített töltőknél parkolt, a társaság pedig a napnyugta után gyorsan hűlő levegő ellenére is három órán keresztül az autók körül beszélgetett.

A felhozatal ezúttal talán még a korábbiaknál is sokszínűbb volt. Többen is jöttek Mitsubishi Outlander PHEV-vel, Tesla Model S-sel, Nissan LEAF-fel, Renault Zoeval, de akadt egy-egy Fisker Karma, Opel Ampera, BMW i3, Fiat 500e, Volvo XC90, Peugeot iOn és egy Smart EV is.

A találkozóra érkezett két különlegesség is. Az egyik egy vadonat új Tesla Model X, amiből még nem túl sok fut idehaza.

A másik pedig egy 15 éves Toyota RAV4 EV, amiből mindössze 1484 darab készült, és csak 328 darabot értékesítettek (a többit csak lízingelni lehetett). Ezeket szinte mind Kaliforniában kínálta a Toyota, hogy megfeleljen az ottani szigorú környezetvédelmi szabályoknak. Az autóba 27,4 kWh Ni-MH akkumulátor került, ami még ma is képes 150 km-en keresztül táplálni az 51 kW-os villanymotort. Az akku feltöltése a legnagyobb kihívás, hiszen a 6 kW-os töltő olyan megoldásokat használ, ami a ma elterjedt rendszerekkel egyáltalán nem kompatibilis. Ha ez az autó 15 év után még mindig ilyen jól használható, akkor a mai autók tulajdonosainak valószínűleg nincs miért aggódniuk.

A Westend Bevásárlóközpont 22 kW-os AC töltői ismét jól vizsgáztak. Sem a Zoe-k, sem a Teslák nem tudták megizzasztani őket. Három órán keresztül szinte folyamatosan minden töltő foglalt volt. Köszönjük a Westend segítségét!

Villanyautósok