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
auto
2024. 04. 20. szombat

Opel Amepra-e hatótáv kalkulátor

elektromos autó

Közzétette a német Opel az Ampera-e interaktív hatótáv kalkulátorát, aminek segítségével megbecsülhető, hogy bizonyos körülmények között milyen távolság tehető meg egy teljesen feltöltött, 60 kWh-ás Ampera-e-vel. A kalkulációt az Opel a hírhedten irreális adatokat nyújtó NEDC helyett a valamivel realisztikusabb WLTC ciklus szerint számolja.

Opel Ampera-e

Érdekes megfigyelni, hogy hidegben fűtés használatakor a hatótáv a sebesség növelésével is növelhető, hiszen lassabb közlekedésnél egy adott táv megtétele több idő, ami alatt sokkal több energia megy el az utastér fűtésére. -20 °C-os hidegben lassú tempóval majdnem 90 km-rel rövidebb út (167 km) tehető meg egy töltéssel, mint nagy sebesség mellett (256 km). Hatótáv szempontjából a legoptimálisabb a 20 °C körüli hőmérséklet, amikor akár hűtés és fűtés nélkül is kellemesen lehet utazni. Ilyenkor lassú (feltehetőleg városi) tempó mellett akár 565 km is kihozható az akkumulátorból, de nagy sebesség (feltehetőleg autópálya tempó) mellett is megtehető az autóval 309 km egy töltéssel. Ahogy más elektromos autóknál is megfigyelhető, a klíma kicsit kevésbé csökkenti a fogyasztást, de lassú tempónál hasonló a hatása, mint a fűtésnek. 20 °C alatt és fölött az akkumulátorból kinyerhető kapacitás is kisebb, ami jól látható a hűtés és fűtés nélküli hatótávokon.

Az Opel számításai nem veszik figyelembe az egyéb környezeti tényezőket, mint az eső, a nedves aszfalt vagy a szél, de nem számol a téli és a nyári gumi közötti különbséggel sem. A kalkulátor által kiadott adatokat az alábbi táblázatban foglaltuk össze.

Lassú tempó Közepes tempó Magas tempó Nagyon magas tempó
külső hőmérséklet Hűtés / fűtés nélkül Hűtéssel / fűtéssel Hűtés / fűtés nélkül Hűtéssel / fűtéssel Hűtés / fűtés nélkül Hűtéssel / fűtéssel Hűtés / fűtés nélkül Hűtéssel / fűtéssel
-20 °C 463 167 432 242 382 256 253 210
-10 °C 470 180 439 256 388 269 257 217
0 °C 507 240 473 316 418 319 277 245
10 °C 549 357 512 412 453 393 300 281
20 °C 565 448 527 472 466 434 309 300
30 °C 551 371 515 422 455 399 301 284
40 °C 538 296 502 368 444 361 294 268

Villanyautósok