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 A töltőállomások kiépítésének és a villanyautók elterjedésének problémáját sokan a tyúk és a tojás eseteként emlegetik. Melyik legyen előbb, több nyilvános töltő, vagy több használatban lévő elektromos autó? A amerikai Ford autógyártó vállalat 2014 januárja és 2017 szeptembere között végzett kutatása a dolgozók vezetői és autóhasználati szokásairól megmutatta, hogy a gyártó egyesült államokbeli és kanadai alkalmazottai szívesebben vásárolnának vagy bérelnének inkább elektromos járművet, ha a munkahelyi töltés hozzáférhetőbb, jobban kiépített lenne. Az otthon után a munkahely a következő a sorban, ahol egy átlagember a legtöbb idejét tölti egy nap során, és mikor máskor töltené fel a kocsiját, ha nem akkor, amikor úgyis dolgozik, a jármű pedig a parkolóban áll? Az adatokból az is kiderült, hogy a munkahelyi töltésre a leggyakrabban reggel 8 és 11, valamint dél és délután 3 óra között került sor, és hogy 2014 szeptembere óta a Ford dolgozói több, mint 165 000-szer töltötték az autójukat a munkahelyükön, amivel körülbelül 272 000 kilogrammnyi széndioxid kibocsátástól mentették meg a légkört. A gyártó töltőállomás-hálózata az idei nyár végéig 3,2 millió teljesen elektromosan levezetett kilométert biztosított a foglalkoztatottjai számára. A kapott eredményekre válaszul a Ford elhatározta, hogy egy éven belül megduplázza, két éven belül pedig megtriplázza a munkahelyi töltőállomásainak számát. Habár a Fordról még pont nem mondható el, hogy megállás nélkül dobálja piacra elektromos modelljeit, mégis, a kutatás kitűnően rávilágít, hogy a villanyautó vásárlásnak komoly akadálya, ha nincs kellően kiépítve a szükséges töltőállomás-hálózat, így annak fejlesztése az elsődleges feladat. Az autógyártó multi példáját pedig minden olyan munkahelynek követnie kéne, ahol van parkoló, hiszen egy 8 órás munkaidő alatt gond nélkül feltölthető az autó. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!