Munkahelyi töltést akarnak a Ford dolgozói

A töltőállomások kiépítésének és a villanyautók elterjedésének problémáját sokan a tyúk és a tojás eseteként emlegetik. Melyik legyen előbb, több nyilvános töltő, vagy több használatban lévő elektromos autó?

A amerikai Ford autógyártó vállalat 2014 januárja és 2017 szeptembere között végzett kutatása a dolgozók vezetői és autóhasználati szokásairól megmutatta, hogy a gyártó egyesült államokbeli és kanadai alkalmazottai szívesebben vásárolnának vagy bérelnének inkább elektromos járművet, ha a munkahelyi töltés hozzáférhetőbb, jobban kiépített lenne. Az otthon után a munkahely a következő a sorban, ahol egy átlagember a legtöbb idejét tölti egy nap során, és mikor máskor töltené fel a kocsiját, ha nem akkor, amikor úgyis dolgozik, a jármű pedig a parkolóban áll? Az adatokból az is kiderült, hogy a munkahelyi töltésre a leggyakrabban reggel 8 és 11, valamint dél és délután 3 óra között került sor, és hogy 2014 szeptembere óta a Ford dolgozói több, mint 165 000-szer töltötték az autójukat a munkahelyükön, amivel körülbelül 272 000 kilogrammnyi széndioxid kibocsátástól mentették meg a légkört. A gyártó töltőállomás-hálózata az idei nyár végéig 3,2 millió teljesen elektromosan levezetett kilométert biztosított a foglalkoztatottjai számára. A kapott eredményekre válaszul a Ford elhatározta, hogy egy éven belül megduplázza, két éven belül pedig megtriplázza a munkahelyi töltőállomásainak számát.

EZT OLVASTAD MÁR?  Átadták a Hyundai Csoport első villámtöltő-állomását

Habár a Fordról még pont nem mondható el, hogy megállás nélkül dobálja piacra elektromos modelljeit, mégis, a kutatás kitűnően rávilágít, hogy a villanyautó vásárlásnak komoly akadálya, ha nincs kellően kiépítve a szükséges töltőállomás-hálózat, így annak fejlesztése az elsődleges feladat. Az autógyártó multi példáját pedig minden olyan munkahelynek követnie kéne, ahol van parkoló, hiszen egy 8 órás munkaidő alatt gond nélkül feltölthető az autó.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.