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 Nem is kérdés, hogy a Tesla Model 3 európai inváziója óriási hatással lesz az elektromos autók eladásainak alakulására, kiemelten a nyugati és az északi országokban, ami összességében nagyban hozzájárul a társadalom bizalmának megerősítéséhez az elektromossággal hajtott járművek iránt. A kicsi Tesla sikere viszont kínkeserves fejtörést okoz a kontinens nagy autógyártóinak, és mindenki másnak, aki még mindig a kaliforniaiak bukását reméli. Mikor a villanyautóból még csak néhány darab készült el, és Elon Muskék vért izzadtak a gyártás felfuttatásáért a fremonti gyárban, már akkor tudni lehetett, hogy a Model 3 egy rendkívül jól, és ami még fontosabb, olcsón összerakott autóra sikeredett. Ez akkor vált nyilvánvalóvá, amikor a német gyártók vélhetően horribilis összegekért beszereztek egy-két darabot, és Európába hozták őket, hogy aztán a mérnökeik szétszedjék, és alaposan áttanulmányozzák valamennyi alkatrészét. A reverse-engineering egyáltalán nem ritka az autóiparban, sőt, az olyan nagy hatású járműveknél, mint a Model 3, már-már kötelező is a riválisok számára, hogy megszerezzék a mögöttes tudást, ami ebben az esetben gyökerestül forgatja fel a Volkswagen Group villanyautóinak fejlesztési irányát. A Manager Magazin legfrissebb, az Audi és a Porsche igazgatóinak kommentjeit és belső vállalati forrásoktól szerzett információkat felsorakoztató cikke szerint a két prémium autógyártó komoly problémába ütközött, mikor a Tesla Model 3-asát vizsgálgatták. A német mérnökök ugyanis ráébredtek, hogy az amerikaiak autója sokkal jobb, mint amit korábban gondoltak. Ez pedig azt jelenti, hogy a két prémium márka által közösen fejlesztett PPE padlólemez jelenlegi formájában közel sem elég ahhoz, hogy a Porsche és az Audi jövőbeli villanyautói versenybe tudjanak szállni a Tesla járműveivel. A Premium Platform Electric építését közel két évvel ezelőtt kezdték el, és körülbelül 2020-2021 környékére ígérték a legelső ráépülő elektromos autót. Az új jelentés szerint a platform legelső változata a tervezettnél darabonként 3000 euróval drágább lett, amit a Porsche még meg tudna magának engedni, az Audi ellenben nem volt hajlandó elfogadni. Az ingolstadtiak szerint még jócskán lejjebb kell faragni a költségeket, hogy ne maradjanak alul az egyre csak fokozódó elektromosítási versenyben. A fejlesztés során egyébként az akkumulátor-cella ára a legkritikusabb tényező, amely ismételten rávilágít az ázsiai beszerzés hátrányaira és a Tesla előnyére, ami a Panasonic-kal való közös gyártásból fakad. A fejlesztés költségének nagysága a Porsche és az Audi szerint a PPE megjelenésének elhalasztását is eredményezheti, ami újabb késést jelent a németek villanyautóira nézve. Ha pedig valóban elhúzódik a padlólemez fejlesztése, az egy újabb lehetőség a Tesla számára komolyabb konkurencia nélkül meghódítani a prémium piacot. A cikk írói azt is megemlítik, hogy az Audi számára azért is kiemelten fontos a PPE program, mert a média által gyakran „Tesla-gyilkosként” emlegetett e-tron SUV-t a vállalat állítólag sokkal inkább egy óriási kudarcként értékeli. „Az e-tron, mint az Audi legelső tisztán elektromos modellje nem csak késik, de számos célértéket nem tud teljesíteni, és több mint 2 milliárd eurós fejlesztési költségével messze túl drágává nőtte ki magát. A fedezeti pont eléréséhez szükséges 600 000 darabos eladás mostanra illúziónak számít” – olvasható a Manager Magazin hasábjain. Úgy tűnik, hogy Elon Musk küldetése tökéletesen a terv szerint halad, hiszen villanyautói nem csak több kibocsátásmentes gépjárművet eredményeznek az utakon, de a konkurens cégeket is arra ösztönzik, hogy lépést tartsanak vele, komolyan megerőltetve magukat a fejlesztés során. Hiszen ha tényleg igazak a német újságírók állításai, akkor a Porsche és az Audi eltökélten dolgozik a következő évtized megfizethető elektromos autóin. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!