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 Teljesen elektromos meghajtású kamionok bemutatásával készül a Nikola Motor Company néven futó amerikai start-up az áprilisi Nikola World rendezvényre, ami egy óriási fordulatot jelent a vállalat eddigi fejlesztési irányát tekintve. A két villanykamion a Nikola Tre és Nikola Two üzemanyagcellás járművek teljesen elektromos változatai lesznek, melyeket a vásárlók 500, 750, és 1000 kWh-s (1 MWh-s) akkupakkal is kérhetnek a csapat tweetje szerint. A bejelentés azért meglepő, mert a Nikola mostanra a hidrogén meghajtású áruszállítás leghangosabb szószólója lett, és egyben a Tesla egyik legnagyobb kritikusa a tisztán villanyos Semi bemutatása óta. Miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Tesla Semi gigantikus hatással lesz a teherszállítás jövőjére, a Nikola még erőteljesebben hangsúlyozta az üzemanyagcella felsőbbrendűségét, és nem győzte bizonygatni a Nikola One hidrogénes kamionjára beérkezett előrendelések hihetetlen számát. A két vállalat a Semi formatervein is összeveszett, aminek bírósági ügy lett a vége, miután a Nikola két milliárd dollárra perelte a Teslát a Nikola One lemásolásáért. Azóta sem világos, hogy ezt tényleg komolyan gondolta-e a 2014-ben alapított start-up, vagy csak a Tesla lejáratásáról szóló cikkek számát akarta növelni az újságokban. Nikola Tre villanykamion A jelek szerint viszont mégsem akkora butaság elektromossággal hajtani egy kamiont, hiszen a Nikola is csatlakozik a már meglehetősen sok vállalat közé, melyek ezzel próbálkoznak. Ők azonban továbbra is hangsúlyozzák, hogy az üzemanyagcellás kamionok fejlesztése folytatódik, hiszen a nagy távolságú teherszállítás csak ezzel a technológiával oldható meg, az elektromos masinák csupán a néhány száz kilométeres fuvarozásra lesznek alkalmasak, de leginkább csak olyan város környéki feladatokra, ahol nem lapul túl nagy tömeg a csomagtérben. A mérnökök számításai szerint az 1 MWh-s akkumulátor 640 kilométeres hatótávot ad a kamionnak hideg időben, és egy ekkora aksi az egész jármű tömegének a felét fogja kitenni. A Nikola Motors több bejegyzésben is azt ecseteli, hogy mennyivel hatékonyabb hidrogént alkalmazni a kamionokban, összességében viszont a belsőégésű motor az ellenség, és legyen szó bármilyen emissziómentes meghajtásról, arra szüksége van a világnak. Na ki veszi észre a hibát a fenti szövegben? Segítünk: 1 mWh-val nem menne messzire a kamion Ugyanakkor nem lepődnénk meg, ha a start-up szép csendben elkezdené kivezetni az üzemanyagcellás programjait, mert ráébredt, hogy nem tud versenyezni a Semivel. Nem is ez lenne az első eset, hiszen nagyjából három évvel ezelőtt a vállalat célja elektromos-gáz hibrid kamionok építése volt. Azóta ezekről a tervekről letettek, és a hidrogén lett az új etalon, de megvásárolni még egyik teherautót sem lehet. Felmerül továbbá az a kérdés is, hogy rendelkezik-e a cég a szükséges beszerzési lánccal az akkumulátorokhoz, merthogy egyetlen 1000 kWh-s akkupakkot 69 000 darab 21700-as cella épít fel, és folyamatosan szemtanúi lehetünk, hogy az ázsiai bevásárlás nem mindig jól sül el. További részleteket az elektromos Two és Tre kamionokról későbbre ígért a Nikola, de az eddig látottak alapján érdemes lesz kétséggel fogadni minden információt. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!