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
auto
2024. 09. 09. hétfő

Alig két nap telt el az Európába érkező Tesla Model 3-asok legelső darabjainak kiszállítása óta, de az egyik szerencsés tulajdonos már most az IONITY egyik villámtöltője felé vette az irányt, hogy megválaszolja a sokakat régóta foglalkoztató kérdést: vajon mennyivel tud tölteni az autó CCS csatlakozón egy harmadik fél által telepített töltőn? Aki elvesztette a fonalat az amerikai autógyártó európai offenzívájának villámgyorsan pörgő eseményeinek labirintusában, annak annyit érdemes tudni, hogy a Model 3 a legelső típus a Teslától, mely gyárilag felszerelt CCS Combo töltőportot kapott, ami annyit jelent, hogy az autó tulajdonosai nem csak a Supercharger hálózatot használhatják átalakító nélkül, hanem bármelyik CCS töltőfejjel ellátott állomáson villámtölthetik a kicsi Teslát. Jelenleg pedig a nagy autógyártók által közösen épített IONITY hálózat kínálja az egyik legmagasabb töltési teljesítményt a maga 175 kW-jával (ami a későbbiekben 350 kW-ra bővíthető), így ezek a nagy teljesítményű töltőoszlopok a legalkalmasabbak arra, hogy megnézzük, mennyi a Model 3 töltésének felső határa.

Ahogy a fenti képről is leolvasható, 39%-os töltöttség mellett a Model 3 elérte a 117 kW-os teljesítményt, ami hivatalosan is azt jelenti, hogy más gyártó villámtöltőin is képes olyan sebességgel tölteni az autó, mint a Tesla Supercharger berendezésein. A Model 3 egyébként ezzel a kirándulásával az IONITY oszlophoz a leggyorsabban tölthető, jelenleg is megvásárolható és forgalomban lévő villanyautó lett, mely valaha európai villámtöltőre csatlakozott átalakító nélkül. Nem sokáig élvezheti azonban ezt a címet, ugyanis alig egy hónapon belül érkezik az Audi e-tron, mely már 150 kW-tal fogja magába szívni az elektromosságot. Felmerül viszont a kérdés, hogy a közel 120 kW a maximum, amit a Model 3 tud, vagy csupán szoftveresen le van korlátozva, hogy ne töltsön gyorsabban, mint Superchargeren. Töltési görbe sajnos egyelőre nem áll rendelkezésünkre, de a következő napokban biztosan még többet megtudunk majd az autó képességeiről a különféle töltőhálózatokon. Érdekes lesz látni továbbá azt is, hogy mit tud majd a CCS-es Model 3 a hamarosan megjelenő Supercharger V3-asokon.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.