Teljesen automata robottöltő-állomást mutatott be az Innogy

Habár a teljesen önvezető elektromos autók elterjedéséhez még el kell telnie néhány évnek, túl sokat azon már nem kell törnünk a fejünket, hogy hogyan tudnánk megoldani a töltésüket emberi jelenlét nélkül. A Hyundai nemrég bemutatott koncepciója szerint például az indukciós töltőberendezések fogják megoldani a sofőr nélküli villanyautók feltöltését, melyek önállóan elindulnak, mikor érzékelik a föléjük parkoló járművet. Az Innogy egy egész más oldalról közelíti meg ezt a jövőben igencsak fontosnak bizonyuló problémát: automata robottöltővel. Ebben az esetben egy töltőkábelként funkcionáló kígyószerű kar keresi meg a csatlakozót teljesen automata módon a fejlett kamera -, és érzékelőrendszerével, és kapcsolódik rá, indítja el az elektronokat az autóba. Az energetikai vállalat a University of Duisburg-Essen mechatronikai karával közösen fejlesztette, és az esseni E-world fórumon állította ki a masinát, ahol a megújult falitöltő-kínálatát is megmutatta.

Bár működés közben nem láthattuk a robotkart, némi elképzelésünk azért lehet róla, hiszen korábban a BMW és a Graz University of Technology is egy hasonlóval rukkolt elő, de a Tesla számára sem idegen ez a megoldás. Számadatokat nem osztott meg velünk az Innogy, mindössze annyit lehet tudni, hogy a robotállomás gyorstöltésre alkalmas. A fejlesztők szerint egyébként már jóval az önvezető autók megjelenése előtt is használható lenne az automatikus töltés, mégpedig a flottaüzemeltetők által, ahol a töltő beprogramozásával és a vállalati autók munkarendjével való összeszinkronizálásával jelentősen leegyszerűsödne és lerövidülne az autók cserélődésének folyamata a töltőn.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így tölt a V3-as Superchargeren a Tesla Model 3

Elektromos autót használsz?