A Tata azon nagyon kevés autógyártók közé tartozik, mely az életveszélyes mértéket öltő légszennyezettséggel küzdő indiai települések lakóinak kínál tisztán elektromos közlekedési módot. Bár eleinte a mumbaii székhelyű vállalat is kizárólag a kormányzati célra, illetve kereskedelmi flottákhoz árult villanyautót, a Tigor EV megjelenésével a magánvásárlók is kaptak elektromos személyautót, 2021 végére pedig összesen négy zéró kibocsátású modellt ígért a Tata Motors. Ezek egyike a Tigor EV frissített változata, mely idén októberben piacra is került, a tavaszi Genfi Autószalonon kiállított Altroz EV, egy ismeretlen modell, valamint a csütörtökön bemutatott Nexon EV, ami a gyártó első elektromos divatterepjárója.
A hagyományos Nexon SUV elektromosításával született sportterepjáró egyben a legelső villanyautó, mely a Tata szeptemberben beharangozott Zipron elektromos hajtáslánc-technológiát magához vette, így sokkal fejlettebb is, mint amikkel a cég eddig próbálkozott. A motorháztető alatt egy közel 100 kW-os villanymotor dolgozik 245 Nm azonnali nyomatékkal, a 30,2 kWh kapacitású folyadékhűtéses lítium-ion aksi pedig a Tata elmondása szerint 300 kilométeres hatótávot ad. Az akku lemerülése után DC hálózaton töltve mintegy 60 perc szükséges a 80%-os töltöttségi szint eléréséhez.
A Nexon EV kizárólag az indiai piacon jelenik meg, de eleinte ott sem mindenhol, a Tata ugyanis bizonyos mikropiacokat határozott meg, ahol kezdetben forgalmazni fogja a járművet. Ezeken a helyeken már foglalható is a villanyautó, a piaci bevezetésére viszont egy hónapot még várni kell. A végleges ár még nem lett bejelentve, de várhatóan 17-21 ezer euró környékén alakul majd az az összeg, amit a szabadidőautók tágasságát preferáló fogyasztóknak ki kell fizetniük.
Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt.Feliratkozás »
Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Az „ELFOGADOM” gomb megnyomásával és/vagy a website további használatával hozzájárulsz a cookie-k használatához.
Ez a website cookie-kat alkalmaz, hogy a website használata a lehető legkényelmesebb legyen. A nélkülözhetetlenként kategorizált cookie-k a böngésződben kerülnek mentésre, és feltétlen kellenek a website helyes működéséhez. Ezeken felül harmadik féltől származó cookie-kat is használunk, hogy megérthessük, hogy az olvasók miként használják a website-ot. Ezeket a cookie-kat csak a hozzájárulásod esetén tároljuk el a böngésződben. Természetesen lehetőséged van bármikor törölni ezeket a cookie-kat, de a cookie-k törlése negatív hatással lehet a website-on tapasztalt felhasználói élményre.
A nélkülözhetetlen cookie-kra feltétlen szükség van a website helyes működéséhez. Ezek olyan cookie-k, amik az alap funkcionalitás és a biztonság szempontjából fontosak. Ezek a cookie-k nem mentenek semmilyen személyes információt.
Minden olyan cookie, ami nem feltétlen sükséges a website funkcióinak helyes működéséhez, illetve amik statisztika, hirdetési és tartalombeágyazási célból való adatrögzítést biztosítják nem létfontosságú cookie-nak számítanak. Ezeket csak a hozzájárulásod esetén alkalmazzuk.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.