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
auto
2024. 04. 24. szerda

Megnyílt Európa első V3-as Tesla Supercharger állomása

A Tesla Supercharger hálózat sokáig a villanyautó töltés csúcsát jelentette a 120 kW-os maximális teljesítményével, de 2019-ben az ennél jóval nagyobb teljesítményű töltésre képes Model 3-asokat már sokszor jobban megérte az Ionity hálózat akár 350 kW teljesítmény leadására képes töltőin tölteni. Azokon ugyanis akár 170-180 kW teljesítmény is elérhető volt ezekkel az autókkal. A Tesla válasza erre a Supercharger V3 bejelentése volt, amivel a töltési teljesítményt 250 kW-ig tudják megemelni. Az első néhány ilyen állomás Amerikában már elkészült, és ma átadták a felhasználóknak az első európai helyszínt is.

Sokáig úgy tudtuk, hogy az első ilyen helyszín Norvégiában lesz, ami kézenfekvőnek is tűnt, hiszen ott a legnagyobb a Tesla piaci részesedése a kontinensen. Ennek ellenére a vállalat a nagyobb piaci potenciállal rendelkező Egyesült Királyságot választotta az első Supercharger V3 telepítéséhez. A Park Royal Service Center (152 Dukes Rd, London W3 0SL) parkolójában felállított 8 töltőoszlop nem csak nagyobb teljesítményű, de egy teljesen új technológiát is képvisel, így megszűnik a korábban megszokott teljesítménymegosztás szükségessége a töltőoszlop párok között. Az autók nem igénylik a töltés teljes ideje alatt a maximális 250 kW teljesítményt, így a felszabaduló áramot a töltő dinamikusan mindig annak a töltőfejnek tudja adni, amelynél azt az éppen töltő autó igényli. Az okosabb teljesítménymegosztás előnyeit a CCS csatlakozón a Tesla Model S és Model X tulajdonosok is élvezhetik, bár a maximális teljesítmény az esetükben nem változik az eddigiekhez képest.

A nagy teljesítményhez szükséges áramerősség miatt a töltés csak vízhűtéses kábelen valósítható meg, amihez a Tesla egy teljesen új töltőfejet is tervezett. A CCS csatlakozót az összes V3-as Supercharger támogatni fogja. A 8 db V3-as oszlop mellé az új londoni helyszínre 8 db V2-es oszlopot is telepítettek.

A legújabb helyszínnel már 500-ra nőtt a Tesla Supercharger állomások száma Európában, így a cég 24 országban 4700 töltőoszloppal biztosítja a gond nélküli hosszútávú utazást a Tesla tulajdonosok számára. A hálózatot 2013-ban kezdte el építeni a gyártó, amikor a kontinensen belüli villanyautós utazás elképzelhetetlennek tűnt. A legnagyobb norvégiai állomás (Nebbenes) 44 töltőoszlopon szolgálja ki az utazókat, a korábban V2-esként ismert Supercharger állomásokat pedig folyamatosan frissíti a cég 120-ról 150 kW teljesítményűre.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.