Aerodinamikus kerekeket kapnak az új elektromos BMW modellek

A BMW már az első elektromos modellje, az i3 tervezésekor is törekedett a hatékonyság növelésére, ezért alkalmaztak alumínium vázszerkezetet és üvegszálas karosszéria elemeket, melynek köszönhetően a BMW i3 a konkurencia villanyautóinál jóval könnyebb és alacsonyabb fogyasztású lett.

A legújabb sajtóközleményük szerint az idén érkező iX3 és a jövőre várható iNext és i4 modelleknél is odafigyelnek az apróságokra, ugyanis mindhárom típus kedvező légellenállású „aerodinamikai keréktárcsákon” kerül az utakra, amely jelentős mértékben hozzájárul a hajtáslánc hatékonyságához, ugyanis egy mai autóban a keréktárcsák és az általuk generált légáramlatok akár 30 százalékban befolyásolhatják a teljes hajtáslánc hatékonyságát.

A BMW iX3-mal bemutatkozó új keréktárcsák hatékonyságát az alumínium alapanyag mellett az egyedi légterelő betétek fokozzák, így egyrészt az iX3 légellenállása 5%-kal alacsonyabb lesz a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 modellhez viszonyítva, másrészt az új keréktárcsák 15%-kal könnyebbek is, ezért kevésbé terheli a futóművet, kisebb a rugózatlan tömeg. A keréktárcsáknak köszönhetően 2%-kal csökken a BMW iX3 fogyasztása. A 100 kilométerenként 0,4 kilowattórás fogyasztáscsökkenés következtében az elektromos SAV  (Sport Activity Vehicle) modell hatótávolsága 10 kilométerrel nő.

EZT OLVASTAD MÁR?  Épül a következő generációs VW villanyautók első saját gyára
Az iX3 modellen idén bemutatkozó aero-keréktárcsák a jövőre érkező iNext és i4 modelleken is visszaköszönnek majd

Az új aerodinamikus keréktárcsák többféle mintázattal és többféle színben választhatók, a betétek felülete lehet matt vagy szálcsiszolt, de akár a karosszéria színére fényezve is kérhetők. A küllők közé kerülő műanyag légterelő betétek esztétikus alumínium bevonatot kapnak és tökéletesen illeszkednek a felni külső síkjába, így csökkentik a kerékjáratokban kialakuló turbulenciát, ezáltal az elektromos autó légellenállását.

Elektromos autót használsz?