Újabb Renaultba került be a villanymotor

Rohamtempóban bővül a konnektorról tölthető modellek száma az autópiacon, egy hónap alatt a Renault két plug-in hibriddel is előállt: miután január elején bemutatta a Captur PHEV változatát, most négy generáció és közel 7 millió eladott példány után a kívül-belül megújított Mégane is megszületett töltőcsatlakozóval az oldalán. A hajtáslánc ugyanaz az E-TECH technológia, azaz a belsőégésű motort továbbra is csak a Zoe merte maga mögött hagyni a gyártó személyautói közül.

Csakúgy, mint a Capturnál, az 1,6 literes benzinmotort itt is két villanymotor egészíti ki összesen 160 lóerőre rúgva a teljesítményt, amihez egy 9,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor tárolja az elektromosságot. A Captur és a Mégane fogyasztásban is hasonló, hiszen mindkét modell körülbelül 65 kilométert tud megtenni tisztán elektromos módban a városban, kombinált ciklusban pedig közel 50 kilométeres hatótáv érhető el a WLTP szerint. Károsanyag-kibocsátás nélkül egészen 135 km/h-s tempóig lehet utazni. Töltési adatokat sajnos ezúttal sem tett közzé a Renault, mindössze a fékezési energia visszanyerését említi, melynek rendszerét a gyártó Forma-1-es csapata tökéletesítette.

A Mégane utastere is megújult, és bővültek a vezetéstámogató szolgáltatások. A műszerfalra egy 9,3 colos multimédia-kijelző, és egy 10,2 colos műszerfali képernyő került, amiket az Easy Link legújabb változata egészít ki. Plug-in hibridként a Mégane-család Grandtour elnevezésű kombi változata lesz elsőként elérhető 2020 nyarán, később pedig a ferdehátú kialakítás is választható lesz PHEV-ként.

EZT OLVASTAD MÁR?  Veszélyben vannak-e a zöld rendszámos plugin hibridek?

Elektromos autót használsz?