Linkgyűjtemény kezdő villanyautósoknak

Előre szólok, hogy ez a cikk nem mond majd semmi újat a villanyautosok.hu régi olvasóinak, a kezdetektől elektromos autót használó kockáknak és a villamosmérnököknek. Nem nekik készült, hanem azoknak, akik nem rendelkeznek komolyabb ismeretekkel és nem is szeretnének mélyen az autók lelki világába férkőzni. Egyszerűen közlekedni szeretnének, lehetőleg egyszerűen és problémamentesen. Nekik gyűjtöttünk össze néhány fontos cikket, egyfajta gyorstalpalóként.

A hőskorban a legtöbb töltő csatlakoztatáskor automatikusan indult és ingyenes volt a töltés. A fizetős töltés térhódításával azonban egyre több töltő használatához van szükségünk mobiltelefonos alkalmazásra, az alábbi cikkből kiderül, hogy melyek Magyarországon a legfontosabbak.

Ahogy nőnek az akkumulátorok és javul a töltő-sűrűség, úgy egyre többen merünk hosszú utakra is elindulni elektromos autóval. Az elektromobilitás szolgáltatók igyekeznek minél több külföldi partnerrel roaming szerződést kötni, és vannak univerzális töltő szolgáltatók is, ennek a kényelemnek azonban szinte mindig van felára, ha sokat kell töltünk valamelyik országban, akkor érdemes a helyi szolgáltatónál regisztrálnunk.

AC töltés, gyors töltés, DC töltés, villámtöltés? Nem lehet mindenki villamosmérnök, a villanyautó használathoz azonban nem árt tisztában lenni a különbségekkel.

Ha az autómban 50 kWh az akku kapacitása, akkor az 50 kW-os DC töltőn 1 óra, a 22 kW-os AC töltőn 2,5 óra a töltési idő. Vagy mégsem?

EZT OLVASTAD MÁR?  Így népszerűsíti a villanyautózást a Volkswagen

A hagyományos autók motorjának hatásfoka nagyon rossz, nyáron az autó elején lévő hűtő pazarolja el a felesleges energiát, télen ez azonban részben hasznosítható az utastér fűtéséhez. A villanymotor hatásfoka azonban télen-nyáron jó, nincs felesleges hő, de megfagyni mégsem szeretnénk, ezért az akku energiáját használjuk fűtéshez is. A fűtés energiaigényes, tehát télen jelentősen csökken az elektromos autók hatótávolsága, nem mindegy, hogy hőszivattyúval vagy fűtőszállal fűt az autónk.

Villanyautót szeretnék, de csak használt autóra van pénzem. Mire kell odafigyelnem a vásárláskor? Szerencsére gyorsan nő a kínálat, így az összes típushoz sajnos nem tudunk segítséget nyújtani, de néhány gyakori típusról elkészült már a használt autó vásárlási útmutatónk, amely összefoglalja az adott típus különlegességeit.

 

 

 

Ha már a használt autó vásárlás is belefért ebbe az összefoglalóba, gondolkodjunk el azon is, hogy biztosan szükségünk van-e 100 kWh akkura és 600 km hatótávra.

EZT OLVASTAD MÁR?  Krakkóban is beváltak az elektromos buszok

2020 első napjaiban összegyűjtöttük, hogy milyen új autókból és milyen használt autókból válogathat, aki elektromos autóra váltana.

A legutolsó cikk ugyan már nem a kezdő szint, de talán érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy egy OBD2 olvasó és egy mobiltelefonos alkalmazás sokat segíthet autóvásárláskor az akku állapot meghatározásában, használat közben pedig a lemerülés elkerülésében.

 

Elektromos autót használsz?