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
auto

A Volkswagen háza táján egy gyökeres átalakulás megy végbe az elektromobilitás miatt, ám úgy néz ki, hogy a nagyszabású elektromos offenzíva mellett a Motorsport részleg és a meglévő modellek teljesítménycentrikus változatainak fejlesztésével foglalkozó R-divízió sem fog unatkozni. A németek nemrég bejelentették, hogy mindenféle belsőégésű motoros technológiát használó versenyzéssel felhagynak, cserébe viszont folytatódik az ID. R tisztán villanyos versenyautó fejlesztése, és újabb versenypályák rekordjai érezhetik magukat veszélyben. Bár az ID.R a vásárlók számára nem elérhető, felröppent a pletyka, hogy a gyártó ID-sorozatának többi tagjához készül erősebb, R-jelzésű verzió, kezdve az ID. 3 R-rel 2024-ig bezárólag. Erre utal az is, hogy a hétvégén az Ausztriában megrendezett GP Ice Race futamon a Volkswagen egy duplamotoros, tisztán elektromos Golf R koncepciót küldött Zell am See hófödte repülőterére, melyet a VW R jövőjének előfutáraként emleget.

Forrás: Autocar

A Golf eR1 nem új fejlesztés, még az ID. R hajtásláncának tesztjárműveként szolgált 2018 előtt, ám a készítők most elővették, leporolták, és a gyorsabb Volkswagenek eljövetelét hirdetik vele, igaz a versenyautó 670 lóerős teljesítményét visszavették 500 lóerő környékére a mérnökök. A Pikes Peak hegyi futamra fejlesztett versenyautóval ellentétben az elektromos Golf nem versenyzésre készült, szimplán azt a technológiát hivatott bemutatni különböző rendezvényeken, amely már rendelkezésre áll a gyártónál, hogy erősebb villanyautókat küldhessen a piacra. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem lesz folytatás: az eR1 elnevezés arra utal, hogy épül több ilyen autó is, melyekkel már komolyabb tervei is vannak a VW-nek, az utód talán az ID. R nyomdokaiba is léphet, és végigverheti az autósport királyait. Teljesen biztos viszont, hogy a leendő eR2 már egy MEB-padlólemezes ID.-modell lesz. Habár a Golf eR1 egy TCR túraautó formáját hordozza, a VW leszögezte, hogy nem tervez részt venni az idén induló eTCR tisztán elektromos bajnokságban, amire például a Cupra, a Hyundai, és az Alfa Romeo is épít villanyautót. Ám ha mégis sor kerülne erre, a jármű akkor is a MEB-re épülne.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.