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
auto
2024. 04. 19. péntek

A bevásárlóközpontok bezárása miatt a Tesla értékesítés is akadozhat

elektromos autó

A Tesla Fremontban lévő gyárának koronavírus miatti leállítása, vagy a működés engedélyezése kezd szappanopera szerű történetté alakulni. Röviden, néhány vázlatpontban az előzmények azoknak az olvasóknak a korábban nem követték történetet:

Az Electrek tegnap este arról számolt be, hogy a Tesla a seriff irodájával megegyezett abban, hogy egy műszakban tovább folytatódhat a gyártás, azaz a 10 000 alkalmazott helyett 2500-an dolgozhatnak a létesítményben.

Ma reggelre a cikket egy rövid frissítéssel egészítették ki, miszerint a megye továbbra is azon az állásponton van, hogy autót nem gyárthatnak az üzemben, csupán az alapvető feladatokat (a létesítmény őrzése, a munkabérek kifizetése) láthatják el.

A gyártás mellett az értékesítés fenntartása is fontos kérdés. A Tesla szeretné fenntartani a szolgáltatási és értékesítési tevékenységeit, természetesen fokozattan ügyelve a személyek közötti érintkezések csökkentésére, a biztonsági távolság megtartására. Musk tervét keresztülhúzhatja, hogy a Simon Property Group bejelentette, hogy március 29-ig bezárja valamennyi üzlethelyiségét, ami azért gond a Tesla számára, mert számos bemutatótermük Simon ingatlanokban működik. Ez az intézkedés körülbelül 20, bevásárlóközpontokban található Tesla Store-t érint, de előfordulhat, hogy további ingatlan tulajdonosok is követik a Simon Property Group példáját. Bár a Teslákat online felületen lehet megrendelni, így az értékesítés a weben történik, a vásárlási kedvet visszavetheti, ha a márkával ismerkedők nem tudják megnézni élőben élőben is az autókat.

https://twitter.com/eye0fthetig3r/status/1240118541740904449

 

Elon Musk a korábbi Twitter bejegyzései és kiszivárgott emailjei szerint nem aggódik a koronavírus terjedése miatt, a vírus miatt kialakuló pánikot veszélyesebbnek és károsabbnak tartja, mint magát a vírust. Gazdasági szempontból talán igaza is van, emberi, egészségügyi szempontból azonban erősen megkérdőjelezhető a véleménye. Musk az alkalmazottaknak kiküldött levelében azt írta, hogy aki betegnek érzi magát, az ne jelenjen meg a munkahelyén, több Tesla alkalmazott viszont a Twitteren helyeselte a seriff bezárásról szóló bejegyzését, hozzá téve, hogy bár elméletben nem kell betegen felvenniük a munkát, a gyakorlatban ezt a döntést nem merik meghozni, mert féltik az állásukat.

A kínai Tesla gyár látványterve (Forrás: Tesla – Model Y premier)

A Tesla számára különösen rossz pillanatban, a negyedév végi hajrá és a Model Y gyártásának elindításakor érkezett, ettől függetlenül az emberek egészségének megóvása háttérbe kell szorítson minden gazdasági érdeket. A Tesla túlélését a szorult helyzetben az jelentheti, hogy Kínában már újra termel a helyi Tesla gyár, így a helyi piacról egyre magasabb bevételekre számíthatnak.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.