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 Eredetileg a Genfi Autószalonon mutatkozott volna be, de végül csak most rántotta le a leplet elektromos sportautójáról az Apex, s ezzel egy újabb fiatal autógyártót köszönthetünk köreinkben, mely egy a semmiből előhúzott méregdrága járgánnyal szeretne betörni az elektromobilitás piacára. Az AP-0 teljesítménye nem nevezhető igazán extrémnek azok után, amit például a Rimac, Lotus, Pininfarina, vagy az Aspark hiperautójában láthattunk: a meghajtást mindössze egyetlen 484 kilowattos (650 lóerős) villanymotor végzi, de a 2,3 másodperces gyorsulás nulláról százra így is a legjobbak közé sorolható, és a 306 km/h-s végsebesség sem kevés egy utcai használatra tervezett autónál. Ez nagyrészt a szénszálas karosszériának köszönhető, amivel alig 1200 kilót nyom a kocsi. Aki nem csupán a gyűjteménye egy darabjának szánja ezt a 150 000 fontról (durván 58 millió forintról) induló bestiát, hanem komolyabb utazásokra is befogná, az a legtakarékosabb módban közel 515 kilométernyi hatótávot tud kicsikarni a 90 kWh-s aksiból a WLTP szerint. Feltölteni 350 kW-on durván 15 perc alatt lehet, vagy 8 óra alatt az autó 11 kW-os fedélzeti töltőjét használva. A teljes szükségtelenségig eltúlzott specifikációk helyett a tervezők inkább külsőre igyekeztek egyedivé tenni az AP-0-t, amiről leginkább a fényszórók kialakítása, és a jármű tetejétől a hátuljáig húzódó, feltűnően kiemelkedő gerinc árulkodik. A dizájncsapat a sportautó orrát, légbeömlőit, éles vonalait mind egy sárkányról mintázták. Az elektromos Apex hátulról mutat csak igazán drámaian, ahol a gerincről lefutó féklámpa keresztezi a vízszintesen végighúzódó hátsó fényszórót – ez a kereszt annyira megtetszett a brit cégnek, hogy felvette márkajelzésnek. Tucattermék nem lesz az AP-0, ám a gyártó évente körülbelül 500 darab legyártására berendezi a Woking melletti angliai létesítményét. Az első darabok 2022 végén készülnek el, ám addig még néhány átalakításon átesik az egyelőre koncepcióként bemutatott villanyautó. Az elektronzabáló sárkány 3-as szintű önvezető technológiával érkezik, amelyet a mérnökök később 4-es szintre terveznek továbbfejleszteni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!