PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

Tegnaptól határozatlan időre felfüggesztette az autógyártást sunderlandi üzemében a Nissan, így a Qashqai és az új Juke modellek mellett a pályafutása során egyik legnagyobb darabszámban értékesített villanyautó, a LEAF termelése is leállt. A japán vállalat az ellátási lánc problémáira, valamint a kereslet hirtelen bezuhanására hivatkozott, melyek hátterében az egyetlen európai országot sem kímélő COVID-19 járvány húzódik. A körülbelül 7000 alkalmazottat foglalkoztató angliai létesítmény a harmadik autógyár az Egyesült Királyságban, mely a koronavírus miatt ideiglenes bezárásra kényszerül: tegnapelőtt a PSA jelentette be összes gyárának leállítását a kontinensen, ami a porti, valamint a lutoni üzemeket érintette az országban. A sunderlandi gyár a legnagyobb brit autógyár, 2019-ben nagyjából 350 000 gépjármű megépítéséért volt felelős, ami több mint egynegyede az országban készült összes autónak.

Nem a Nissan LEAF az első elektromos autó, és nem is az utolsó, melynek szünetel a termelése: a Volkswagen pozsonyi gyárának leállása a Škoda Citigoe iV-t és a VW e-Up!-ot küldte pihenőre határozatlan ideig. A világjárvány autóipari és gazdasági hatásait tegnap egy részletesebb cikkben tárgyaltuk, kitérve az addig bejelentett gyárbezárásokra, a lista azonban már egy nap alatt is hatalmasat bővült, és alighanem ma sem fognak másról szólni az autós hírportálok.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.