Négy különböző hajtáslánccal fog készülni a BMW 7-es sorozatának következő generációja: a benzinnel és dízellel működő variánsok mellett megmarad a már jelenleg is elérhető plug-in hibrid (745e xDrive), illetve a modellcsalád csúcsán, a legerősebbként egy tisztán elektromos meghajtású változat is kapható lesz – erősítette meg a korábbi pletykákat Oliver Zipse vezérigazgató a tegnap megrendezett éves sajtótájékoztatón. A villanyos verzió nem kap dedikált padlólemezt, a prémium szedán valamennyi darabja meghajtástól függetlenül ugyanarra a platformra épül, s a müncheni cég által emlegetett megközelítésből kiindulva minden bizonnyal ugyanazon a gyártósoron is készülnek majd. Műszaki jellemzőket egyelőre nem árult el a BMW, ám az iX3-hoz, i4-hez, és az iNEXT-hez hasonlóan az elektromos 7-es széria is már a gyártó ötödik generációs eDrive rendszerét kapja, így a villanymotor megépítése többé már nem jár ritkaföldfémek felhasználásával.
Nem hivatalos források arról számoltak be, hogy a villanyautó piaci bevezetése 2022-ben várható, és a 7-es sorozat elektromosítása központi szerepet tölt be Oliver Zipse stratégiájában, aki megvalósítja a vállalat azon elképzelését, miszerint a jövőben bármilyen modellbe bármilyen hajtáslánc-technológia könnyedén beszerelhető lesz. Ezt prezentálja majd a szóban forgó luxuslimuzin, valamint az 5-ös sorozat is, ám ennek elektromos változata még nem került bejelentésre. Ha nem is tűnnek el még egy jó ideig a benzines és dízeles BMW modellek, a hagyományos meghajtású variánsok száma jelentősen megcsappan a jövőben, miután 2021-től a gyártó akár 50%-ukat is kivonhatja a kínálatból az új villanyautók javára.