PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIva2lhLXZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtMDItbS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2tpYS12aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLTAyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIva2lhLXZpbGxhbnlhdXRvc29rLWxlYWQtMDIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Négy különböző hajtáslánccal fog készülni a BMW 7-es sorozatának következő generációja: a benzinnel és dízellel működő variánsok mellett megmarad a már jelenleg is elérhető plug-in hibrid (745e xDrive), illetve a modellcsalád csúcsán, a legerősebbként egy tisztán elektromos meghajtású változat is kapható lesz – erősítette meg a korábbi pletykákat Oliver Zipse vezérigazgató a tegnap megrendezett éves sajtótájékoztatón. A villanyos verzió nem kap dedikált padlólemezt, a prémium szedán valamennyi darabja meghajtástól függetlenül ugyanarra a platformra épül, s a müncheni cég által emlegetett megközelítésből kiindulva minden bizonnyal ugyanazon a gyártósoron is készülnek majd. Műszaki jellemzőket egyelőre nem árult el a BMW, ám az iX3-hoz, i4-hez, és az iNEXT-hez hasonlóan az elektromos 7-es széria is már a gyártó ötödik generációs eDrive rendszerét kapja, így a villanymotor megépítése többé már nem jár ritkaföldfémek felhasználásával. A nemrég megújult 745Le xDrive plug-in hibridben már elérhető a BMW eDrive Zones funkciója Nem hivatalos források arról számoltak be, hogy a villanyautó piaci bevezetése 2022-ben várható, és a 7-es sorozat elektromosítása központi szerepet tölt be Oliver Zipse stratégiájában, aki megvalósítja a vállalat azon elképzelését, miszerint a jövőben bármilyen modellbe bármilyen hajtáslánc-technológia könnyedén beszerelhető lesz. Ezt prezentálja majd a szóban forgó luxuslimuzin, valamint az 5-ös sorozat is, ám ennek elektromos változata még nem került bejelentésre. Ha nem is tűnnek el még egy jó ideig a benzines és dízeles BMW modellek, a hagyományos meghajtású variánsok száma jelentősen megcsappan a jövőben, miután 2021-től a gyártó akár 50%-ukat is kivonhatja a kínálatból az új villanyautók javára. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!