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 A folyamatosan zöldülő energiamixnek köszönhetően az elektromos autózás támadók kezdenek kifogyni az érvekből, ezért a villanyautók gyártásánál kimutatható széndioxid kibocsátást is igyekeznek beleszámolni az autó teljes élettartama során okozott környezeti terhelésbe, ami tulajdonképpen rendjén is van, bár a hagyományos autók gyártásánál ezt gyakran kifelejtik. Szerencsére az autógyártók környezetvédelmi törekvéseinek köszönhetően ez az érv is egyre kevésbé állja meg a helyét. A minap megjelent sajtóközleményében a Volvo jelentett be egy látszólag egyszerű, mégis jelentős lépést az autók gyártása során bekövetkező környezetszennyezés csökkentésére: teherautók helyett vonattal fogják szállítani a személyautókat a gyáregységek és az új autó lerakatok között, amivel a logisztikai tevékenység széndioxid kibocsátását tudják csökkenteni. A vállalat elsősorban Európában törekszik az új autók szállítását vasútra terelni, így például a Belgiumban, Gentben lévő gyáregység és egy észak-olaszországi depó közötti útvonalon vasúti szállítást választva a kamionok helyett közel 75%-kal csökkent a szállítás széndioxid kibocsátása, a genti üzem és egy osztrák depó között pedig felére csökkent a szennyezés. A Volvo Cars teherautókról vasúti személyautó szállításra vált a gyár és a raktárak között (fotó: Volvo Cars) A kezdeményezés a Volvo Cars idén bemutatott éghajlatváltozás elleni cselekvési tervének része. A terv szerint a vállalat 2018 és 2025 között 40%-kal csökkenti az egy autóra vonatkozó széndioxid lábnyomot, 2040-re pedig klímafüggetlen vállalattá szeretnének válni. A Volvo Kínában és az Egyesült Államokban is tervezi a vasúti szállítás arányának növelését. A kínai székhelyű gyártóüzemekből Belgiumba, a genti kikötőbe hetente kétszer vonattal szállítják az autókat. Kínában és Oroszországban szintén vasúton szállítják az új autókat a regionális raktárakba. Az Egyesült Államokban a társaság dél-karolinai Charlestonban lévő gyártóüzemében szintén egy jól működő vasúti teherfuvarozási hálózat található, így az új autókat szintén vasúton szállítják az Észak-Amerika városaiban található raktárakba. Ezek a vonatok jelenleg is heti több tucat teherautót váltanak ki, de a szám a tervek szerint tovább növekszik majd, amikor a következő generációs XC90 gyártásra kerül. A Volvo terveiből természetesen az elektromobilitás sem maradhat ki, ezért a tavalyi évben elindították a Recharge sorozatot, amely a tisztán elektromos és a tölthető hibrid modelleket jelenti. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!