Csökkenti a Volkswagen az akkumulátorok kobalt tartalmát

Az akkumulátor gyártók folyamatosan dolgoznak az akkumulátorok árának csökkentésén, amelynek egyik lehetősége a drágább fémek arányának csökkentése, azaz az arányok elmozdítása az olcsóbb alapanyagok felé.

A Volkswagen villanyautó akkumulátorai jelenleg 65% nikkel, 15% kobalt és 20% mangán tartalommal készülnek, Frank Blome, az autógyártó akkumulátor cellákért felelős vezetője a Reuters beszámolója szerint kedden azt nyilatkozta, hogy hamarosan megváltozik az összetevők aránya.

Angela Merkel német kancellár a Volkswagen ID.3 gyártásának megkezdésekor

A következő generációs elektromos autó akkumulátorok már csupán 10% kobaltot tartalmaznak majd, a mangán tartalom szintén 10%-ra csökken, a nikkel aránya pedig 80%-ra emelkedik. A gyártó ezzel egy fontos lépést tesz abba az irányba, hogy sikerüljön leszorítani az akkumulátor cellák árát a mindenki által nagyon várt 100 dollár/kWh alá. A Volkswagen tervei szerint 2025-ben már évi 3 millió elektromos autót fognak gyártani elsősorban az európai és ázsiai piac számára, amelyhez összesen 300 GWh akkura lesz szükség, így létfontosságú a költségek csökkentése.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.