A Kia a Szöuli Autószalonon leplezte le a Kia Niro következő generációját. Az autó – amelynek első elektromos szériája Magyarország egyik legnépszerűbb villanyautója – nem az e-GMP padlólemezes vonalat követi, továbbra is 3 féle hajtáslánccal lesz elérhető, és a nevét is megtartja. Kívül-belül frissített dizájn és okosabb funkciók a fedélzeten. 3 a koreai igazság A Niro eddig sem dedikált EV platformon készült, és az új generáció is a korábban megszokott 3 féle hajtáslánccal lesz elérhető. Lesz hagyományos hibrid, tölthető hibrid és tisztán elektromos változat is készül belőle. A vállalat sajtóközleménye szerint az autót az alapoktól újratervezték a Kia Opposites United tervezési filozófiája szerint, és számos vonása a 2019-es Habaniro tanulmányból köszön vissza. Alapvetően maradt a crossover dizájn, de új, bumeráng formájú hátsó lámpákat kapott a kocsi, amelyek a C oszlop formáját követve lezárja az éleket. „A Kia továbbra is a fenntarthatóbb jövő felé halad, mindenki számára lehetővé téve a csatlakozást az új mobilitási korszakhoz” – mondta Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Kia Niro környezetbarát anyagaival, fejlett technológiájával és elektromos hajtásláncaival egyszerűvé teszi, hogy fenntartható életmódot éljünk, miközben a vásárlók gyakorlati igényeit is kielégíti.” Újdonság a kéttónusú fényezés, ami itt nem a tető, hanem a C oszlop eltérő színében nyilvánul meg. Ez talán még jobban kihangsúlyozza a merészebb formatervet. Elöl is megérkeztek a cég által szívdobbanásnak nevezett nappali menetfények, és a mostaninál modernebb, agresszívebb lett a formaterv. Az utastér is megújult, sokban emlékeztet az EV6-tal megkezdett irányvonalra – különösen igaz ez a kormánykerékre. Itt is két LCD képernyőt kapunk egymás mellett, azonban ezek illeszkednek a műszerfal síkjába. Jó hír, hogy az autó azért valamit átmentett az előd formavilágából, így a középső légbeömlők és a klíma kezelőszervei egy a 2020-as frissítéshez hasonló ívű keretben vannak. A közlemény ugyan nem tér ki erre, de ha a fotókon jól látjuk, az EV6-nál bemutatott Multimode panel került itt is beszerelésre, így a klímán kívül a funkcióváltó használatával több más dolgot is kezelhetünk innen, ezzel is csökkentve a gomberdő méretét. Megmaradt a kartámasz előtti tekerőgombos irányváltó és körülötte lévő gombok is. Az ülések vékony kialakítása tágasabb belső teret eredményez, a karcsú fejtámlák pedig tovább javítják a térérzetet, miközben a kényelemről és a stílusos megjelenésről sem kell lemondanunk. A tervezők az olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a fejtámlák hátulján elhelyezett ruha akasztó. Okosabb, környezettudatosabb A Niro hibrid változataiban mutatkozik be a Greenzone Drive Mode, amely automatikusan tisztán elektromos üzemmódba kapcsolja a kocsit, ha a navigációs rendszer adatai szerint ún. zöld zónákban, lakott területen, iskolák, vagy kórházak közelében halad. Ezekbe a zónákba felvehetjük kedvenc helyszíneinket, az otthoni és munkahelyi címet is, sőt, az autó ezeket magától meg is tanulja. Az magánhasználatban is törekedtek a fenntarthatóságra, így a tetőkárpit újrahasznosított tapétából készül, az ülésekben elasztikus pamutvásznat illetve Tencelt, eukaliptuszlevelekből kinyert bio poliuteránt használnak. Az ajtópanelek festése BTX (benzol, toluol és xilolok) mentes. A vadonatúj Niro november 25-től december 5-ig tekinthető meg a Szöuli Autószalonon, a forgalmazás pedig jövőre indulhat a hibrid, a tölthető hibrid és a tisztán elektromos hajtásláncokkal. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!