Leállt a GM egyetlen villanyautójának gyártása
A nálunk leginkább a Hyundai Kona nevével fémjelzett tűzesetek és visszahívás Amerikában érinti a Chevrolet Bolt elektromos autót is. Az idehaza Opel Ampera-e néven futó járműből Európába kevesebb mint 10 ezer érkezett, de az USA-ban, Kanadában és még pár kisebb piacon még további 102 ezer fut belőlük.
Mindben aksit kell cserélni.
Leállás
Több mint két hónapnyi szünet után november elsején indult újra a Bolt gyártása a GM Orion Assembly nevű gyárában, de 15-én ismét leálltak a gyártósorok, és most ismét jó időre. A vállalat arról tájékoztatta a munkásokat, hogy az év végéig biztosan nem indul újra a gyártás, és a pontos indulás sincs még kijelölve, de valamikor 2022 elején szeretnék folytatni a termelést.
Az ok most nem a chiphiány, hanem a hatalmas visszahívás. A következő hetekben, hónapokban a gyár kizárólag az érintett autók akkupakkjának cseréjén fog dolgozni – gyaníthatóan az új LG cellákat építik akkucsomagba.
A General Motors jelenleg tehát nem gyárt villanyautót, de várhatóan a hetekben indul a Hummer EV gyártósora, azonban eleinte itt is kis szériáról lesz szó, egy ideig eltart mire felfut a termelés. A Bolthoz anno nagy reményeket fűzött a konszern, 2017 elején a Model 3 előtt jelent meg a típus, amit a Tesla nagy kihívójának szántak. Az elévágás azonban nem hozta meg a várt sikert: míg a Boltból becslések szerint 112 ezer, addig a Model 3-ból már jóval több mint 1 millió készült eddig.
A vállalat most azt mondja, hogy a pontos újraindulás attól függ, mennyire gyorsan haladnak a csereakku programmal, mivel addig nem akarnak új rendelést felvenni, amíg a jelenlegi ügyfelek problémáját nem oldották meg.