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
auto
2024. 10. 15. kedd

Bemutatták az új Kia Nirót – jövőre érkezik hozzánk

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

A Kia a Szöuli Autószalonon leplezte le a Kia Niro következő generációját. Az autó – amelynek első elektromos szériája Magyarország egyik legnépszerűbb villanyautója – nem az e-GMP padlólemezes vonalat követi, továbbra is 3 féle hajtáslánccal lesz elérhető, és a nevét is megtartja.

Kívül-belül frissített dizájn és okosabb funkciók a fedélzeten.

3 a koreai igazság

A Niro eddig sem dedikált EV platformon készült, és az új generáció is a korábban megszokott 3 féle hajtáslánccal lesz elérhető. Lesz hagyományos hibrid, tölthető hibrid és tisztán elektromos változat is készül belőle.

A vállalat sajtóközleménye szerint az autót az alapoktól újratervezték a Kia Opposites United tervezési filozófiája szerint, és számos vonása a 2019-es Habaniro tanulmányból köszön vissza. Alapvetően maradt a crossover dizájn, de új, bumeráng formájú hátsó lámpákat kapott a kocsi, amelyek a C oszlop formáját követve lezárja az éleket.

„A Kia továbbra is a fenntarthatóbb jövő felé halad, mindenki számára lehetővé téve a csatlakozást az új mobilitási korszakhoz” – mondta Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Kia Niro környezetbarát anyagaival, fejlett technológiájával és elektromos hajtásláncaival egyszerűvé teszi, hogy fenntartható életmódot éljünk, miközben a vásárlók gyakorlati igényeit is kielégíti.”

Újdonság a kéttónusú fényezés, ami itt nem a tető, hanem a C oszlop eltérő színében nyilvánul meg. Ez talán még jobban kihangsúlyozza a merészebb formatervet. Elöl is megérkeztek a cég által szívdobbanásnak nevezett nappali menetfények, és a mostaninál modernebb, agresszívebb lett a formaterv.

Az utastér is megújult, sokban emlékeztet az EV6-tal megkezdett irányvonalra – különösen igaz ez a kormánykerékre. Itt is két LCD képernyőt kapunk egymás mellett, azonban ezek illeszkednek a műszerfal síkjába. Jó hír, hogy az autó azért valamit átmentett az előd formavilágából, így a középső légbeömlők és a klíma kezelőszervei egy a 2020-as frissítéshez hasonló ívű keretben vannak. A közlemény ugyan nem tér ki erre, de ha a fotókon jól látjuk, az EV6-nál bemutatott Multimode panel került itt is beszerelésre, így a klímán kívül a funkcióváltó használatával több más dolgot is kezelhetünk innen, ezzel is csökkentve a gomberdő méretét. Megmaradt a kartámasz előtti tekerőgombos irányváltó és körülötte lévő gombok is.

Az ülések vékony kialakítása tágasabb belső teret eredményez, a karcsú fejtámlák pedig tovább javítják a térérzetet, miközben a kényelemről és a stílusos megjelenésről sem kell lemondanunk. A tervezők az olyan apróságokra is odafigyeltek, mint a fejtámlák hátulján elhelyezett ruha akasztó.

Okosabb, környezettudatosabb

A Niro hibrid változataiban mutatkozik be a Greenzone Drive Mode, amely automatikusan tisztán elektromos üzemmódba kapcsolja a kocsit, ha a navigációs rendszer adatai szerint ún. zöld zónákban, lakott területen, iskolák, vagy kórházak közelében halad. Ezekbe a zónákba felvehetjük kedvenc helyszíneinket, az otthoni és munkahelyi címet is, sőt, az autó ezeket magától meg is tanulja.

Az magánhasználatban is törekedtek a fenntarthatóságra, így a tetőkárpit újrahasznosított tapétából készül, az ülésekben elasztikus pamutvásznat illetve Tencelt, eukaliptuszlevelekből kinyert bio poliuteránt használnak. Az ajtópanelek festése BTX (benzol, toluol és xilolok) mentes.

A vadonatúj Niro november 25-től december 5-ig tekinthető meg a Szöuli Autószalonon, a forgalmazás pedig jövőre indulhat a hibrid, a tölthető hibrid és a  tisztán elektromos hajtásláncokkal.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.