Lucid Air, a világ leggyorsabban tölthető villanyautója

Megjelent az első videó a Lucid Air töltéséről, amelyből nem csak a csúcs töltési teljesítmény derül ki, de a teljes 0-100% töltési görbe is látható. Egy impozáns csúcsérték persze közel sem olyan fontos, mint az, hogy milyen hosszú tartományban képes az autó gyorsan tölteni.

Tom Moloughney videójából azt is megtudhatjuk, hogy a Lucid Air azon kevés modellek közé tartozik, amelyek a töltő felé közeledve képesek beállítani az ideális hőmérsékletet a lehető leggyorsabb töltéshez. A Lucidnak 31 fokos akkura van ehhez szüksége, melynek elérése a kiinduló hőmérséklettől függően 20-45 percig is eltarthat, és természetesen a prekondicionálás csökkenti az autó hatótávját, hiszen az akkupakkot az abban tárolt energiával fűti fel.

A töltési teszt egy Electrify America állomáson történik, amely az Ionity hálózat tengerentúli testvérének tekinthető, szintén 800 voltos, maximum 350 kW teljesítményre képes töltőoszlopokat üzemeltet. A kereskedelmi forgalomban kapható leggyorsabban tölthető autó eddig a Porsche Taycan volt, amely 270 kW maximális teljesítményt képes felvenni, de a Hyundai csoport e-GMP padlólemezre épülő modelljeinek 232 kW-os maximuma és az újabb Teslák töltési csúcsteljesítménye is említésre méltó.

A 837 km EPA hatótávval rendelkező Lucid Air azonban úgy tűnik átvette a vezetést. A töltés üres akkuval 270 kW-tal indul, majd 5-6% körül eléri a 300 kW feletti csúcsteljesítményt, ezt követően lassan csökkenni kezd. 30%-os töltöttségnél még 240 kW feletti teljesítményt vesz fel az autó. Ennél is fontosabb azonban, hogy 50 kWh betöltéséhez mindössze 11 percre volt szükség. Összehasonlításképp – a videó készítője szerint – egy 100 kWh-s akkuval szerelt Teslának kb. 15 percre van szüksége ugyanennyi energia felvételéhez, egy Porsche Taycan esetében pedig kb. 23 percig tart 50 kWh betöltése.

Az 50%-os töltöttséget 16 perc alatt érte el az autó, amely 67 kWh energiát jelent. Ez 251 kW-os átlagos töltési teljesítményt jelent. 50%-os töltöttségi szintnél azonban már „csak” 170 kW-tal töltődik a Lucid, tehát itt is azok tudnak gyorsabban haladni, akik bátrabban lemerítik az autót a töltéshez.

Egy újabb kerek érték, 100 kWh (75%) betöltéséhez – üres akkuval indítva a töltést – is csupán 32 perc szükséges, ami 181 kW-os átlagos töltési teljesítményt jelent. A pillanatnyi teljesítmény itt már beesik 100 kW alá. Az 50 kW-os töltési teljesítményt kb. 90%-os töltöttségi szintnél éri el a Lucid Air, 50 perccel a töltés indítását követően. Az utolsó 10%-ot nem igazán érdemes már betölteni, mivel erre további fél órára lenne szükség. Az autó összesen 134 kWh-t vett fel a töltőoszloptól, ami a 113 kWh-s akku kapacitást figyelembe véve jelentős töltési veszteséget jelent.

A szemfüles nézők talán azt is észrevették, hogy a töltés indításához nem volt szükség sem applikációra, sem RFID kártyára, de még érintéses fizetésre alkalmas bankkártyára sem, a Lucid ugyanis Plug&Charge kompatibilis.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.