Elstartolt a Mercedes EQB hazai forgalmazása

Tavasszal bemutatták, majd szeptemberben elindultak a gyártósorok, és most már idehaza is rendelhető a Mercedes EQ sorozat legújabb tagja, az EQB. A gyártás indulása nem csak a Mercedes, de Magyarország gazdasága számára is egy fontos lépés, hiszen immár nem csak az elektromos autókhoz nélkülözhetetlen alkatrészek (elektromotorok, akkumulátorok és ezek alkatrészei) készülnek hazánkban, hanem teljesen tisztán elektromos hajtású autók is. Mától pedig már azt is tudjuk, hogy milyen hajtáslánccal és mennyiért vihető haza a hétszemélyes változatban is rendelhető villanyautó.

Az alapmodell a Mercedes EQB 300 4MATIC lesz, amiért minimum bruttó 23.470.000 Ft-ot kell a kasszánál hagyni. Ezért már természetesen jár az összkerékhajtás és a 228 lóerős maximális teljesítmény, de ülésből alapból csak 5 kerül az autóba. A hajtásláncban eggyel magasabb szintet képviselő EQB 350 4MATIC-ért viszont alig egy millióval kell többet fizetni (24.552.000 Ft), cserébe 292 lóerőt és 1,8 mp-cel jobb gyorsulást kapunk. A hatodik és a hetedik ülést biztosító harmadik üléssor mindkét verziónál feláras, viszont ezt megrendelve igazi hiánypótló típussá válik az EQB a villanyautók piacán. A leghátsó ülések maximum 168 cm magas utasoknak kínálnak megfelelő teret, viszont a ma elvárt biztonsági felszerelések természetesen őket is védik egy esetleges baleset során.

Az autóból a forgalmazás kezdetén elérhető egy limitált, Edition 1 néven elérhető verzió, ami a Night csomag mellett AMG line felszereltséget és 20 colos AMG könnyűfém felniket is tartalmaz. A korábbi EQ sorozatú modellekről is ismert rozéarany dizájnelemeket az Electric Art csomag részeként lehet megrendelni.

Mindkét verzió azonos, 66,5 kWh-s akkuval készül, és a közzétett adatok szerint végsebesség illetve fogyasztás terén sincs különbség közöttük. Az EQB-hez egy évig díjmentesen jár a Mercedes me Charge szolgáltatás, amivel világszerte 600 ezer töltőpontnál tudnak töltést indítani és fizetni a töltési szolgáltatásért.

Frissítés: 2021. november 25. 11:00

Végre sikerült választ kapni a legégetőbb kérdésre, vagyis hogy mennyit kell fizetni az alapáron felül a hatodik és a hetedik ülésekért. A harmadik üléssor felára mindössze bruttó 416.560 Ft, ami eltörpül a kényelmi extrák felára mellett. A nagyobb, 10,25 colos képernyőket, illetve tükör és parkolás csomagot tartalmazó Advanced csomag felára 1.132.840 Ft, míg a más egyéb mellett kulcs nélküli indítást, kétzónás automata klímát, prémium audiorendszert és vezeték nélküli telefontöltést biztosító Advanced Plus csomagért 1.708.150 forintot kell fizetni. A limitált példányban elérhető, bőr kárpitozást, állítható karakterisztikájú futóművet, AMG Line-t és specifikus dizájnelemeket is tartalmazó Edition 1 csomag díja a feltételként előírt Advanced csomag árán felül 3.266.440 forint.

A most megrendelt első autók 2022 tavaszán érkeznek majd meg a vevőkhöz.

EQB 300 4MATIC EQB 350 4MATIC
Alapár 23.470.000 Ft 24.552.000 Ft
Hajtáslánc összkerékhajtás
Első tengelyt hajtó elektromotor Aszinkron motor (ASM)
Hátsó tengelyt hajtó elektromotor Állandóan gerjesztett szinkronmotor (PSM)
Max. teljesítmény 168 kW / 228 LE 215 kW / 292 LE
Max. nyomaték 390 Nm 520 Nm
Gyorsulás 0-100 km/h 8,0 mp 6,2 mp
Végsebesség 160 km/h
Nettó akkukapacitás 66,5 kWh
Vegyes fogyasztás (NEDC) 16,2 kWh/100 km
vegyes fogyasztás (WLTP) 18,1 – 19,4 kWh/100 km

Az EQB-val töltőknél az utóbbi hónapokban már többször találkoztunk, de már várjuk, hogy valós körülmények között is kipróbálhassuk. Az autó képességei valószínűleg hasonlóak a korábban már bemutatott EQA-éhoz, a legnagyobb különbséget a beltér tágassága és a fogyasztás terén várjuk.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Antalóczy Tibor

A Villanyatosok.hu főszerkesztője, illetve a Villanyautósok Közösségének egyik alapító tagja, e-mobilitás szakértő. 2014 óta aktív elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.