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
auto
2024. 05. 30. csütörtök

Egy újabb lépéssel kerültünk közelebb ahhoz, hogy az első igazi ügyfél átvegye a villanykamionját.

A Pepsinél már a töltőt építik.

Nem fenékig tejfel

Amikor a hazai vagy európai töltőhálózatok építőivel, üzemeltetőivel beszélünk a legnagyobb kihívásokról, akkor problémaként gyakran előkerül a bürokrácia és a hosszadalmas engedélyeztetés.

Úgy tűnik Amerikában sem jobb a helyzet, ugyanis, mint kiderült, a Pepsico április óta várja az engedélyeket, hogy a kaliforniai Modestóban lévő telephelyére egy Tesla Megachargert építhessenek az új villanykamionjaik töltésére. Pár napja, november 22-én végre megérkezett a jóváhagyás, kezdődhet az építkezés.

A Pepsi hamarosan megkapja a Tesla kamionjait

A világ egyik legnagyobb üdítőital és snack gyártója lesz a Tesla első ügyfele, aki már az igazi szériagyártás előtt kézhez kapja első kamionjait. A kiszállítás egyben tesztként is funkcionál, hiszen a Semi eddig csak az autógyártó saját flottájában teljesített szolgálatot, főleg a nevadai akku és hajtáslánc gyár, és a kaliforniai autógyár között szállították a termékeket, illetve a negyedév végi kiszállítási rohamba segítettek be.

A Pepsi telephelyén az első olyan Megacharger épülhet meg, ami nem a Tesla területén található, a nagy volumenű szállítmányozás, a napi akár többszöri forduló pedig valós körülmények között teszteli majd, hogy vajon milyen gyorsan tölt újra a kamion a következő fuvar előtt. A most nyilvánosságra hozott papírok szerint a projekt költségvetése 334 ezer dollár (~ 110 millió forint), de azt nem tudni, hogy hány töltő, és pontosan mekkora teljesítmény kerül kiépítésre. Az viszont szintén kiderült, hogy a beruházás része egy akkus energiatároló –  valószínűleg a töltési teljesítmény megtámogatására.

A legelső Megacharger állomás a Tesla nevadai – ideiglenes (?) – kamiongyárának parkolójában épült meg, amiről mi is beszámoltunk.

Megachargeren tesztelték a Tesla Semit

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.