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 Amikor a Škodától először láthattunk tisztán elektromos meghajtású szabadidő-autót 2019-ben, akkor az ENYAQ elnevezés még ismeretlen volt a világ számára. A Volkswagen MEB padlólemezét használó családi SUV Vision iV néven jelent meg az autószalonokon és az újságcikkekben, és vadító citromsárga festésével, 22 col átmérőjű keréktárcsáival, erőteljes sárvédővonalaival, keskeny, szigorú tekintetű fényszóróival, valamint kupés tetővonalával sok ember ízlésvilágát találta telibe. Škoda Vision iV Éppen ez volt a sportos és érzelemgazdag vonalvezetés célja, az érzelemkeltés, hogy a potenciális vásárlók izgatottan várják a gyártható formába faragott változatot. De a 2020-as prágai világpremier egészen mást tartogatott, mint amire a többség számított. Egy jóval konzervatívabb, családiasabb, kombihátú városi terepjáróvá szelídült a tanulmány, és immár az ENYAQ iV típusjelzést viselte. ENYAQ iV A drámai dizájnváltás nem okozhatott leküzdhetetlen traumát a vásárlóknak, hiszen tömegek ugrottak rá a modellre: tavaly, az első teljes értékesítési évében majdnem 45 ezer darab fogyott az ENYAQ iV-ből. Ennek ellenére bizonyára sokan örültek a hírnek, miszerint a villanyautóhoz készül egy sportosabb, kupétetős változat nemes egyszerűséggel ENYAQ Coupé iV néven, ami hűebben tükrözi majd a Vision iV idomait. Erről rántotta le most a leplet a Škoda egy online sajtóeseményen. Teljes mértékben azért az ENYAQ Coupé iV sem utánozza le a tanulmányt, a cápauszonyra emlékeztető kamerákat – melyek a koncepcióautón a visszapillantó tükröket helyettesítették – a gyártásba szánt változatról lehagyták, valamint a fényszórók is kissé szélesebb dizájnt kaptak. ENYAQ Coupé iV Megmaradtak viszont az extrém rövid túlnyúlások és a hatalmas (21 colos) keréktárcsák, így összességében hozza a 2019-ben előrevetített, mutatós formát a villany-Škoda, különösen a saját egyedi Mamba Green színnel is kérhető RS jelzésű verzión, amely néhány stílusjegyével fokozottan hangsúlyozza a dinamizmusát. Az ENYAQ Coupé iV jellegzetessége az erőteljesebben meghajlított tetőív, aminek eredménye a kedvezőbb, 0,234-es légellenállási együttható. Bár a sziluettje egészen más, külső dimenzióit tekintve nem sokban tér el a sima ENYAQ iV-től a Škoda újdonsága, mindössze 4 mm-rel hosszabb (4653 mm), és 1 mm-rel magasabb (1622 mm), az 1879 mm-es szélesség azonos, és a 2765 mm-es tengelytáv is stimmel. A 131 LED fényforrással megvilágított Crystal Face itt sem marad el, és a Full-LED Matrix fényszórók továbbra is opcionális felszerelések, de a panorámás üvegtető a kupés ENYAQ-nál már az alapfelszereltség része. Az elektromos Škodát a vásárlók kérhetik hátsókerék-meghajtással vagy összkerékmeghajtással, kétféle akkukapacitással és háromféle teljesítményszinttel. Az ENYAQ Coupé iV 60 típus maximális teljesítménye 132 kW 310 Nm forgatónyomatékkal, amely a hátsó kerekeket mozgatja. Az akku kapacitása bruttó 62, nettó 58 kWh. Az ENYAQ Coupé iV 80 150 kW-tal és 310 Nm-rel dolgozik a hátsó kerekein keresztül, akkukapacitása bruttó 82, nettó 77 kWh. Az ENYAQ Coupé iV 80x már négykerékhajtású, legmagasabb elérhető teljesítménye 195 kW 425 Nm nyomatékkal, és az egy szinttel gyengébb testvéréhez hasonlóan bruttó 82 kWh energia eltárolására képes. Ennél még erősebb az RS iV a maga 220 kW csúcsteljesítményével és 460 Nm-es nyomatékával. Ez a típus 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra (2,3 másodperccel gyorsabban, mint a család leggyengébb tagja), és ez a valaha gyártott legerősebb RS jelzésű Škoda – ráadásul a legelső tisztán elektromos meghajtású modell az RS (Rally Sport) szériában. Végsebessége 180 km/h-ra van korlátozva, ami 20 km/h-val magasabb, mint a többi változaté. Az SUV-kupéval az elérhető legmagasabb hatótávolság 545 km a WLTP szerint, ez az iV 80x változat jellemzője, hiszen a testvéreinél vagy a kisebb akku, vagy a nagyobb teljesítmény szab gátat az egy töltéssel megtehető kilométereknek. A nagyobbik akku feltöltése 29 percet vesz igénybe 10 és 80% között, AC hálózaton pedig 8 óra alatt kényelmesen feltölthető a gyártó 11 kW-os fali töltőjével. A hőszivattyú opcionálisan kérhető felszerelés. A műszerfal központi eleme a 13 colos érintőkijelző, de akinek ez, és az 5,3 colos digitális műszeregység nem lenne elég, akár Head-Up Display funkcióval is kiegészítheti az információk megjelenítésére szolgáló felületeket. A jármű rendszerei hálózaton keresztül frissíthetők. Az utastérben öt személy számára van hely kialakítva, a csomagtérben pedig 570 liternyi csomagot lehet felhalmozni, azaz a lefelé ívelő tető miatt 15 literrel kevesebbet, mint az ENYAQ iV-ben. Az ENYAQ Coupé iV-t Mladá Boleslavban, Csehországban fogják gyártani. Az első hónapokban egyelőre csupán az RS változatot lehet megvásárolni, erre a rendelés már elindult, Magyarországon az ára 24.370.000 forintról indul. Hazánkba idén összesen 40 darab ENYAQ Coupé iV várható. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!