2021 a legtöbb autógyártónak igen nehéz év volt, és a Škodánál sem örülhetnek túlzottan a több mint 12%-os visszaesésnek. A cég legújabb elektromos modellje azonban nem fogyott rosszul. 2021 számokban A Škoda Auto 2021-ben 878.200 autót adott el, ami 12,6%-os visszaesés volt az előző évhez képest. A vállalat a legsúlyosabb visszaesést Kínában volt kénytelen elkönyvelni, ahol 59%-kal estek vissza az eladásai, de 10-10% körüli mínuszt regisztráltak Kelet-Európában és Közép-Európában is. Nyugat-Európában 6%-kal, Oroszországban több mint 4%-kal adtak el kevesebb autót, mint egy évvel korábban. A cég a fenti területeken kívüli piacain 20% feletti növekedést produkált. A vállalat legnagyobb piaca Németország volt közel 137 ezer eladott autóval, a legnépszerűbb modell pedig az Octavia lett több mint 200 ezer eladott darabbal. Természetesen minket leginkább az elektromosautó-eladások érdekelnek, így nézzük azt a két modellt, amit tavaly a vállalat forgalmazott. A Citigo iV már kifutó modell volt, a maradék gyártási kapacitás 4400 eladott darabra volt elég. Ennél sokkal jobban szerepelt és sokkal fontosabb is volt az MEB platformos Enyaq iV értékesítése a vállalatnak, és a tágas családi SUV nem is fogyott rosszul, összesen 44.700 darab kelt el belőle. Így a vállalat 49.100 elektromos autót értékesített, ami éves eladásainak 5,6%-át tette ki. Villámteszt: Škoda Enyaq iV Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!