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 Brutális tempóban növekszik a Kínában gyártott elektromos autók piaci részesedése Európában. Míg 2019-ben a villanyautók fél százaléka érkezett Kínából, tavaly már 14,7%, az idei év első negyedévében pedig 18,7%-ra nőtt az arány – foglalta össze az insideevs.com. Egyelőre persze nem a nehezen kimondható nevű, Európában ismeretlen márkák dominálják a piacot, bár egyre több ilyen is megjelenik. A legnagyobb gyártó, amely Kínából szállít Európába a Tesla (az Európában eladott Teslák 52%-a Kínából érkezett), második a Dacia, harmadik az MG, negyedik a Polestar, ötödik pedig a BMW. Újra áramlik a fűszer – 9000 Tesla indul Európa felé 2019-ben az Európában eladott legtöbb elektromos modell az Egyesült Államokban készült, a második a német, harmadik pedig a francia gyártás volt. 2020-ban a top3 ország nem változott, a sorrend azonban Franciaország, Németország és Amerika lett, Kínából csak az autók 3,5%-a érkezett. 2021-ben hirtelen felugrott a kínai gyártás aránya a második helyre Németország és Franciaország közé ékelődve. 2022 első negyedévében Dél-Korea leszorította Franciaországot a harmadik helyre. Az előző évben Európában összesen 1,2 millió elektromos személyautót regisztráltak, amelyből 175.700 példányt gyártottak Kínában, melynek közel felét a Tesla adta. Dacia Springből 27.876 példányt értékesítettek, amely 16%-át teszi ki a Kínában gyártott, Európában eladott autóknak. A jelenleg kínai tulajdonban lévő brit márka, az MG (amely már Magyarországon is megjelent), összesen 52.000 autót értékesített Európában (nem meglepő módon ebből több mint 30 ezret az Egyesült Királyságban). A márka legnépszerűbb elektromos modellje az MG ZS EV volt 2021-ben, amelynek eladásai 15.000 fölé szöktek, így a kisebb példányban eladott MG 5 EV-vel együtt harmadik helyen állnak a kínai gyártók sorában (13%). Gyönyörű kabriót villantott a Polestar A Polestar alig marad el az MG-től, 12%-ot hasított tavaly a márka az Európában eladott kínai villanyautók tortájából, 20.949 autós értékesítéssel. Ami sokak számára talán a leginkább meglepő, hogy a BMW is elhozott kb. 9%-ot a 175.700 db Európában eladott, Kínában gyártott autóból. A BMW-től egy nagyságrenddel lemaradva következnek az ismertebb kínai márkák, mint az Aiways, a BYD, az Xpeng, a Maxus (melynek kisteherautóit Magyarországon is egyre gyakrabban látni az egyik futárcég flottájában). Magyarországon is kaphatók lesznek a kínai MG autói Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!