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
auto
2024. 04. 16. kedd

Újra áramlik a fűszer – 9000 Tesla indul Európa felé

elektromos autó

A gyártás még mindig nem zökkenőmentes, de már tudjuk, hová tűnt az a 9000 autó.

Reménykedhetnek az európai vásárlók

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a Tesla sanghaji gyára több mint 10.700 autót gyártott áprilisban, miután a múlt hónap 19-én újra megindulhatott a termelés. A korlátozott darabszám mellett, a helyi eladások is alig haladták meg az 1500 darabot, mivel a város javarésze még mindig le van zárva, és ilyenkor egyébként is exportra gyártanának. Szállítmány azonban eddig nem indult Európába, így kérdés volt, hogy mikor érkezhet meg a különbözet Európába. Most már nem kell találgatnunk.

Két napja a Reuters számolt be róla, most pedig már fotónk is van arról, hogy megpakolták a negyedév első hajóját, a Glovis Splendort, és az május 11-én útnak is indult a szlovén Koper kikötőjébe. A szokásos menetidőt figyelembe véve a hónap végén, vagy június legelején köthet ki az autószállító.

A szállítmány a szokásosnál több, 4767 autóból áll, de, ha minden igaz, akár már pénteken, vagy szombaton útnak indulhat a Theben, újabb 4100 Teslával a fedélzetén – ennek a hajónak Zeebrugge a célállomása. A logikus az lenne, ha a kelet és közép-európai vásárlók autói a szlovén szállítmányon lennének, míg Nyugat-Európa a belga kikötőbe érkezőkből kapna, ezért a várakozó magyar vásárlók inkább az első hajót figyeljék.

Míg a Tesla kínai gyára 2021-ben 165 ezer autót exportált, addig a Reuters szerint idén 300 ezer a cél. Ha az arányok nem változnak, akkor ennek többsége Európába érkezhet.

Újabb leállás Sanghajban – akadozik az ellátási lánc

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.