Újra áramlik a fűszer – 9000 Tesla indul Európa felé

A gyártás még mindig nem zökkenőmentes, de már tudjuk, hová tűnt az a 9000 autó.

Reménykedhetnek az európai vásárlók

Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a Tesla sanghaji gyára több mint 10.700 autót gyártott áprilisban, miután a múlt hónap 19-én újra megindulhatott a termelés. A korlátozott darabszám mellett, a helyi eladások is alig haladták meg az 1500 darabot, mivel a város javarésze még mindig le van zárva, és ilyenkor egyébként is exportra gyártanának. Szállítmány azonban eddig nem indult Európába, így kérdés volt, hogy mikor érkezhet meg a különbözet Európába. Most már nem kell találgatnunk.

Két napja a Reuters számolt be róla, most pedig már fotónk is van arról, hogy megpakolták a negyedév első hajóját, a Glovis Splendort, és az május 11-én útnak is indult a szlovén Koper kikötőjébe. A szokásos menetidőt figyelembe véve a hónap végén, vagy június legelején köthet ki az autószállító.

A szállítmány a szokásosnál több, 4767 autóból áll, de, ha minden igaz, akár már pénteken, vagy szombaton útnak indulhat a Theben, újabb 4100 Teslával a fedélzetén – ennek a hajónak Zeebrugge a célállomása. A logikus az lenne, ha a kelet és közép-európai vásárlók autói a szlovén szállítmányon lennének, míg Nyugat-Európa a belga kikötőbe érkezőkből kapna, ezért a várakozó magyar vásárlók inkább az első hajót figyeljék.

Míg a Tesla kínai gyára 2021-ben 165 ezer autót exportált, addig a Reuters szerint idén 300 ezer a cél. Ha az arányok nem változnak, akkor ennek többsége Európába érkezhet.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.