A VW már villanyautós nyereséggel számol
A végén még az is kiderül, hogy hagyományos, nagy, régi gyártó is tud nyerséggel elektromos autót gyártani.
Hamarabb, mint gondoltuk
A VW Csoport vezérigazgatója, Herbert Diess a VW éves közgyűlésén arról beszélt, hogy a vállalat korábban úgy kalkulált, hogy két-három éven belül válhat nyereségessé az elektromos autók gyártása. Most viszont már úgy látják, ez a fordulópont hamarabb fog bekövetkezni – számolt be róla a Reuters.
A német vállalat tavaly mintegy 450 ezer teljesen elektromos autót adott el a világon, és ezzel a Tesla mögött a második legnagyobb nyugati villanyautó-gyártó lett – ha a csak Kínában elérhető modelleket gyártó vállalatoktól eltekintünk.
Diess az elmúlt csütörtökön arról beszélt, hogy nem is csak egyszerűen nyereséges lesz hamarosan a villanyautó-gyártásuk, de a haszon hamarosan összemérhető lesz a belsőégésű motoros modelleken keresett pénzzel.
Idén már 800.000 tisztán elektromos meghajtású autó legyártása a céljuk, jövőre pedig 1,3 milliót céloznak meg. 2025-re a cél a Tesla beelőzése.
A témához kapcsolódóan azonban a vállalat beszerzési igazgatója arra figyelmeztetett, hogy a nyersanyagárak növekedésével az autók árának további emelkedése várható.
Két gyakran felmerülő pletykát, illetve kész tényként kezelt tervet is igyekeztek tisztába tenni a részvényesek rendes közgyűlésén.
Az egyik a Porsche önálló tőzsdei megjelenése, amellyel most úgy számolnak, hogy az a negyedik negyedévben történhet meg.
A másik pedig a cégcsoport Forma-1-es belépése. Ennek kapcsán a Porsche és Audi márkák merültek fel, tehát a vállalat a hírek szerint két csapat indításával tervez. A hónap elején Diess azt nyilatkozta, hogy megoszlottak a vélemények a menedzsmenten belül arról, hogy lenne-e ennek értelme, de végül a számok azt mutatták, hogy a vállalkozás pénzt termelne a cégnek, így a cégvezető szerint elfogytak az ellenérvek. A Reuters egyébként úgy értesült, hogy az Audi a McLarenbe szállhat be 500 millió euróval, a Porsche pedig a Red Bullal kötne hosszú távú megállapodást – a tavalyi világbajnokságban második helyet elérő csapat motorszállítója évekig a Honda volt, de a japánok már bejelentették, hogy kivonulnak, így most egy átmeneti állapot van, aminek megnyugtató lezárása lehetne a német sportmárka belépése. Most viszont Oliver Blume, a Porsche igazgatója azt mondta, hogy bár a VW Csoport vezetősége jóváhagyta a lépést, a márka maga még nem hozta meg a végső döntést.