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 Akik szerették a Polestar 2020-ban bemutatott Precept tanulmányautójának csinos dizájnját, azoknak valószínűleg az O2 koncepció sem fogja bántani a szemét, hiszen a svéd-kínai autómárka egy nagyon hasonló stílusvilágot teremtett ugyanazon a műszaki alapon, még magasabb fokra állítva a sportosságot. A 2+2 üléselrendezésű kabrió – ahogyan a márka valamennyi modellje a Polestar 2-től kezdődően – tisztán elektromos meghajtású, de műszaki adatokról egyelőre nem írt a vállalat. Valószínű azonban, hogy csakúgy, mint a Polestar legelső tanulmányautója, a Precept, az O2 is egy későbbi modellt vetít előre, ami azt jelenti, hogy ha nem is feltétlen változatlanul, nagyrészt ebben a formában gyártásba fog menni. A brit Autocar magazin Thomas Ingenlath vezérigazgatót idézte, aki azt mondta, hogy műszakilag lehetséges lenne gyártani az autót, és felelőtlenség is lenne, ha a cég nem próbálná megvalósítani mindazt, amit megálmodott. Erre viszont csak 2025 után kerülhetne sor. Az O2 alumínium architektúráját a Polestar brit fejlesztőközpontjában tervezték, a Precept alapján készített Polestar 5 is ezzel megy majd sorozatgyártásba 2024-ben. Az igazgató elmondása szerint két fő célja volt a tanulmány megépítésének: megerősíteni a márka luxussportautós imidzsét, valamint támogatni a házon belüli fejlesztéseket. Az O2 egy keménytetős roadster, amely körülbelül 4600 mm-es hosszával lényegesen rövidebb a Preceptnél, és ezáltal a tengelytávolság is mintegy 4 centivel rövidült. Az aerodinamika különösen fontos a sportautónál, úgyhogy a járművet integrált légcsatornák szövik át, valamint a karosszéria és a lámpák élei is a légáramlatok terelésére lettek tervezve. A Polestar mérnökei egy izgalmas funkciót is kitaláltak az O2 számára: egy speciális kameradrónt fejlesztettek hozzá, amely a hátsó ülések mögött felemelkedő különleges légterelő mögötti szélmentes területről tud felszállni, akár menet közben is 90 km/h-s sebességig. A drón teljesen önvezető, a tulajdonos pedig különböző stílusú felvételek készítésére utasíthatja, amelyeket az autó 15 colos központi képernyőjén szerkeszthet és oszthat meg a közösségi médiában. Megvillantották a Polestar legcsinosabb villanyautóját 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!