A kínai villanyautó-gyártó májusban kötött megállapodást egy új gyár építésével kapcsolatban, amelynek kapcsán kiderült, hogy 2024-től ALPS néven új almárkát indítanak, amellyel a Toyotát és a Volkswagent célozzák meg. Most az is kiderült, hogy egy további márka indítását is tervezik a még olcsóbb autóknak. Alsó szegmens A NIO jelenleg a jól kereső vásárlók meghódítására koncentrál villanyautóval, de az ALPS márkával már egy szegmenssel lejjebb, a 200-300 ezer jüan, átszámolva 11-17 millió forintos kategóriába készül. A legfrissebb hírek szerint azonban a gyártó még ennél is lejjebb kíván menni az árazással és egy harmadik márka bevezetésére készül, ami a 100-200 ezer jüan, tehát a 6-11 millió forintos sávban mozog. Természetesen a kínai árak egyszerű átszámításával vigyázni kell, hiszen ez a belföldi piacra van szabva, az ottani ÁFÁ-val értendő, és egy esetleges európai importot vám és szállítási költségek is terhelnének. NIO ET7 Az inspirációt állítólag a Lexus-Toyota-Suzuki márkák piaci eloszlása adta – utóbbi vállalatban a Toyota résztulajdonos. A tervekről egyelőre ennél sokkal többet nem lehet tudni, de állítólag a drágább modellekhez kifejlesztett műszaki megoldások, például a vezetéstámogató rendszerek és az elektromos hajtáslánc csoroghatnak le majd az olcsóbb szegmensbe is, platform szinten szétterítve a K+F költségeket. A NIO egyébként nem csak az autók terén kíván terjeszkedni – nemrég látott napvilágot, hogy saját márkás okostelefon gyártását is tervezik, mégpedig évente egy csúcskategóriás készülék kiadásával. Magyarországon gyárt akkucsere állomásokat a NIO Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!