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
auto
2024. 12. 06. péntek
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

Az oregoni székhelyű Acrimoto a napokban mutatta be a Mean Lean Machine (MLM) legfrissebb változatát, ami Cybertrike névre hallgat. Bár az első prototípust még februárban hozták nyilvánosságra, a még mindig fejlesztés alatt álló Cybertrike új felfüggesztéseket és egyéb szerkezeti, valamint funkcionális frissítéseket kapott.

Az Arcimoto egy elektromos járművekkel foglalkozó vállalat, amelynek székhelye az oregoni Eugene-ben található, és amely ún. Fun Utility Vehicle (FUV), kétüléses, háromkerekű elektromos járműveket gyárt és értékesít. Emellett árulnak furgon-variációkat is ”Rapid Responder„ kialakítású változatban a sürgősségi szolgálatok számára, valamint „Deliverator” változatban az ún. utolsó mérföldes végszállításokhoz.
Az alapító, elnök Mark Frohnmayer 2007-ben adta el előző cégét a GarageGames-t, amiből megalapította a vállalatot. Az Arcimoto-t 2017 óta FUV néven az amerikai tőzsdén, a NASDAQ-on is jegyzik. A cég a háromkerekű elektromos járművek szegmensében eddig összesen nyolc generációt tervezett és épített meg.
2020 júniusában az Arcimoto elkezdett együtt dolgozni Sandy Munro-val a tervezés és a gyártás racionalizálásán. Munro eleve nagy szaktekintély Amerikában, de igazán fókuszba kerülni 2018-ban tudott az akkor újdonságnak számító Tesla Model 3 részletes szétszedését és elemzését tartalmazó videóinak köszönhetően.

MLM Cybertrike by Arcimoto

Az Arcimoto Cybertrike-ja azzal próbálja megkülönböztetni magát a piacon lévő többi elektromos két-, illetve háromkerekűtől, hogy drive-by-wire rendszert használ. Ez azt jelenti, hogy nincs mechanikus kapcsolat a pedálok és a kerekek között, vagyis sem láncot, sem szíjat nem használnak a hajtáshoz. Így tehát a pedálozással való töltést/visszatöltést, amit a „hagyományos” elektromos kerékpárok már sztenderd módon kínálnak, azt el is felejthetjük. A drive-by-wire hajtás legnagyobb előnye, hogy nem kell tartani egy esetleges láncszakadástól, nyúlástól, így a karbantartás is lényegesen egyszerűbb és olcsóbb. Persze a mechanikus hajtás hiánya elsőre sokakat megrémít, hiszen ez azt is jelenti, hogy egy esetleges elektronikai hiba, vagy lemerülés esetén a járművet nem tudjuk lábbal tovább hajtani, de a gyártó ezt a felszereltséggel és a különböző újításokkal igyekszik ellensúlyozni.

Ilyen pl. a billenő technológia, amely a hagyományos motorok területén is sokat bizonyított már.

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

A Yamaha úgy villanyosít, hogy hibridet csinál

Mark Frohnmayer, az Arcimoto alapítója és vezérigazgatója az Electrek cikkében így jellemezte a Cybertrike koncepcióját:

Az MLM csapata igazán kitett magáért ezzel a Cybertrike Edition prototípussal. A csapat tovább finomította a vezetési élményt, az alváz ipari formatervét, valamint gondoskodott a kategória legjobb teherbírásáról, ami felbecsülhetetlen értékű tesztelési és marketingadatokkal fog szolgálni számunkra. Biztos vagyok abban, hogy a Cybertrike és az általa képviselt háromkerekű szegmens egy igen széles közönség számára teszi vonzóvá az elektromobilitást.

A Cybertrike legfontosabb jellemzői.

A Cybertrike mindhárom kereke egy-egy kerékagymotorral rendelkezik majd, amelyek egymással összekapcsolva biztosítják a nyomatékvektorozást. Ennek az újításnak köszönhetően a jármű képes lesz viszonylag nagy sebességnél is megőrizni a stabilitását, és könnyen navigálhatunk vele akár egyenetlen terepen is. Különösen fontos lehet ez akkor, amikor a terepviszonyok, és/vagy a kanyarsebesség okán adott pillanatban nem minden kerék érintkezik a talajjal. A rendszer adatait, így a sebességet, akkumulátor töltöttségi állapotát, vagy az aktuális hatótávot egy okostelefon méretű kijelzőn követhetjük nyomon.

Az Arcimoto még nem hozta nyilvánosságra az MLM pontos teljesítményadatait és a tölthetőséget sem, azt azonban bejelentették, hogy – kiegészítő akkumulátorokkal ugyan, de – várhatóan képes lesz 200+ mérföldes (320 km) hatótávolság elérésére. A típus mindössze 100 amerikai dollárért cserébe előrendelhető az Arcimoto honlapján. A tervezés és a gyártás a vállalat küldetése szerint zajlik, miszerint…

Minden mérföld számít! A szén-dioxid-kibocsátásból eredő globális felmelegedés a legnagyobb fenyegetés, amellyel bolygónk valaha is szembenézett. Az egyetlen módja, hogy szembenézzünk vele, ha mindent újra gondolunk. Hogyan vezetünk, hogyan eszünk, hogyan vásárolunk, hogyan élünk.

A vállalat küldetése, hogy katalizálja a fenntartható közlekedési rendszerre való átállást. Szerintük ez csak akkor fog megtörténni, ha a túlméretezett, túlárazott, környezetszennyező járművektől a megfelelő méretű, rendkívül hatékony elektromos járművekre váltunk.

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.