A Hyundai számára komoly problémát jelenthet, hogy az Ioniq 5 modell IGBT chipjeit szállító Infineon Technologies idén április eleje és június eleje között selejtes alkatrészeket gyártott – írja a KED Global dél-koreai ipari forrásokra hivatkozva.
A hiba a gyártási folyamat során történt, mivel nitrogén helyett alumínium-iont alkalmaztak a teljesítménymodulok gyártásakor. Az Ioniq 5-be szánt alkatrészeket április elején gyártották, és e hónap közepétől tervezték szállítani a Hyundai számára.
A selejtesek helyett az új alkatrészek legyártása és szállítása akár négy hónapot is igénybe vehet, így borulhatnak a Hyundai tervei a termelés felpörgetésére. Az autógyártó igyekszik alternatív beszerzési forrásokat találni, például a svájci székhelyű STMicroelectronics-től vásárolna chipeket, megelőzve a gyártás lelassulását, a szállítási időt pedig légi úton rövidítenék le.
A lap információi szerint a Hyundai már értesítette a márkakereskedőket arról, hogy az Ioniq 5 modell várakozási ideje a megrendeléstől számított 12 hónap fölé növekszik, mivel a chiphiány elhúzódhat. A problémát megerősíti a Digitimes kínai hírügynökség információja, amely kínai iparági forrásokra hivatkozva azt közölte, hogy az IGBT chipek szállításának átfutási idejét a megrendelés beérkezésétől számított 50 hétre hosszabbították.
Az elhúzódó chiphiány kezelésére a Hyundai Mobis autóalkatrész-beszállító a közelmúltban tartott befektetői tájékoztatóján közölte, hogy jelentősen növelni fogják az autóipari chipek belső gyártását.