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
auto
2024. 04. 26. péntek

Nemvárt csavar a NIO európai történetében – az EU-s belépő új forgalmazási modellel társult.

Igazuk van a kínaiaknak?

Ne vedd, béreld

A kínai sajtó szerint a NIO úgy gondolja, hogy Európában az emberek 80%-a nem akar autót vásárolni, megelégszik a bérléssel is, ezért, most, hogy megkezdik a forgalmazást, először ennek a csoportnak kínálják a portékát – legalábbis ez a hivatalos indoklás.

A kínai márka Norvégiában kezdte meg autói európai forgalmazását, de az Unió területére csak most érkeztek meg. Hivatalosan október 7-én Berlinben dördült el a startpisztoly, ugyanis ekkor mutatták be a közönségnek az ET7, EL7 és ET5 modelleket. Az EL7 egyébként nem valami eddig ismeretlen típus, csak a márka úgy döntött, hogy kikerülve az Audival történő hosszú pereskedés fenyegetését, az eredetileg ES7 névre hallgató modellt átkeresztelik az európai piacra.

Forrás: NIO

Most, Németország mellett, Dániában, Hollandiában és Svédországban lettek elérhetőek az autók, de jövőre érkeznek Ausztriába, Belgiumba, az Egyesült Királyságba, Luxemburgba és Svájcba is. A kiszállítások még a hét végén, október 16-án meg is kezdődnek az ET7 típussal, míg a másik két modell jövő év elején érkezik.

Az igazi feltűnést azonban nem is az egyik modell névváltása, hanem az értékesítés módja keltette. Míg Norvégiában meg is lehet vásárolni az autókat, addig a többi európai piacon csak egy előfizetéses modell keretében lehet hazavinni az autókat. A választható bérleti periódus 1 és 60 hónap között változhat.

A cég kínál hagyományosabb, fix futamidejű lízing megoldást, és az említett előfizetést is, a díjakban pedig benne foglaltatik a biztosítás, a karbantartás, a téligumi garnitúra, egy csereautó lehetősége és az akkucsere-állomások használata is.

A NIO egyébként az akkucsere mellett egy NFC kártyát is ad a kocsikhoz, amellyel Európa 380.000 töltőpontja indítható.

Forrás: CnEVPost

A cég egyik példája a bérleti konstrukcióra egy fix 36 hónapos szerződést foglal magában, az autóban pedig 75 kWh-s akku található. Ebben a felállásban az ET5 bruttó havi bérleti díja 999 euró, az ET7 1199 euro, az EL7 pedig 1299 euro Németországban. A cég szándékai szerint ezek az árak a Mercedes-Benz és a Porsche havi lízingdíjaihoz hasonlóak.

Hogy ezek a díjak mennyire versenyképesek, arra majd a következő hónapok adnak választ, de elsőre, a közönség reakciói alapján, eléggé magasnak tűnnek. Persze az összehasonlítás nehéz, hiszen például akkucsere lehetőséget senki más nem kínál, a kínai márka pedig 2025-ig 1000 állomást tervez Európában.

Megnéztük a NIO első biatorbágyi akkucsere állomását

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.