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
auto
2024. 04. 26. péntek

A 4680-as akkucellák sorozatgyártása mellett van legalább még egy hasonlóan fontos előfeltétele a Cybertruck gyártásának, ez pedig a szükséges gépsorok beérkezése.

A futurisztikus pickup egyedülálló karosszériával és szerkezettel készül majd, ami azt is jelenti, hogy nem csak a jármű új, de a gyártósorok egy része is friss fejlesztés.

Nem a polcról vették le

A Cybertruck kapcsán a szokatlan forma mellett az egyik legérdekesebb információ a kocsi szerkezete és anyaga volt. A karosszériát a SpaceX által fejlesztett acélötvözetből fogják hidegen megmunkálni, hajlítgatni, ráadásul még csak fényezést sem kap majd. Ez, csak úgy, mint a – remélhetőleg tényleg – törésálló üveg, természetesen a szerkezet strapabírását, időtállóságát hivatott szolgálni. Magyarul a Cybertruckot arra tervezték, hogy körülbelül annyira kelljen óvni az elemektől, gallyaktól, ágaktól, mint egy harckocsit.

Forrás: Cybertruck Owners Club

Maga a vázszerkezet azonban mostanra már talán nem akkora újdonság, hiszen a Model Y strukturális akkupakkal szerelt változatához hasonlóan, három fő darabból, présöntéssel készül majd. Csakhogy míg az SUV-hoz az IDRA 6000 tonnás gépét kellett üzembe helyezni – egy-egy ilyen gyártja az első és hátsó vázszerkezetet, tehát általában párban vannak a gyárban – addig a jóval nagyobb Cybertruckhoz ez nem elég. Ehhez az olaszok egy az eddigieknél nagyobb, 9000 tonnás gépet terveztek, amelyet Giga Press-nek neveznek.

A méretbeli különbség valószínűleg nagyobb mérnöki kihívás volt, mint a paraméterek egyszerű másfélszeres szorzása, de az első példány most úgy tűnik elkészült, és már a tesztelésen is túl van a beszállító YouTube csatornája szerint.

Sőt, jól értesült Tesla-figyelők azt is kiszúrták, hogy a berendezés megérkezett Houston kikötőjébe, ahonnan megkezdheti 270 kilométeres útját a Giga Texas felé. A szállítmány állítólag 78 tonnát nyom, és 9 konténerbe, azon belül 54 ládába van csomagolva.

A Cybertruck gyártása jövő év közepén kezdődhet meg.

Teljesen leállhatott a Tesla új akkujának gyártása

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.