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 A 4680-as akkucellák sorozatgyártása mellett van legalább még egy hasonlóan fontos előfeltétele a Cybertruck gyártásának, ez pedig a szükséges gépsorok beérkezése. A futurisztikus pickup egyedülálló karosszériával és szerkezettel készül majd, ami azt is jelenti, hogy nem csak a jármű új, de a gyártósorok egy része is friss fejlesztés. Nem a polcról vették le A Cybertruck kapcsán a szokatlan forma mellett az egyik legérdekesebb információ a kocsi szerkezete és anyaga volt. A karosszériát a SpaceX által fejlesztett acélötvözetből fogják hidegen megmunkálni, hajlítgatni, ráadásul még csak fényezést sem kap majd. Ez, csak úgy, mint a – remélhetőleg tényleg – törésálló üveg, természetesen a szerkezet strapabírását, időtállóságát hivatott szolgálni. Magyarul a Cybertruckot arra tervezték, hogy körülbelül annyira kelljen óvni az elemektől, gallyaktól, ágaktól, mint egy harckocsit. Forrás: Cybertruck Owners Club Maga a vázszerkezet azonban mostanra már talán nem akkora újdonság, hiszen a Model Y strukturális akkupakkal szerelt változatához hasonlóan, három fő darabból, présöntéssel készül majd. Csakhogy míg az SUV-hoz az IDRA 6000 tonnás gépét kellett üzembe helyezni – egy-egy ilyen gyártja az első és hátsó vázszerkezetet, tehát általában párban vannak a gyárban – addig a jóval nagyobb Cybertruckhoz ez nem elég. Ehhez az olaszok egy az eddigieknél nagyobb, 9000 tonnás gépet terveztek, amelyet Giga Press-nek neveznek. A méretbeli különbség valószínűleg nagyobb mérnöki kihívás volt, mint a paraméterek egyszerű másfélszeres szorzása, de az első példány most úgy tűnik elkészült, és már a tesztelésen is túl van a beszállító YouTube csatornája szerint. Left Italy on 9/03 and arrived in Texas on 9/28 pic.twitter.com/BZNTuQOUYm — ALEX (@ajtourville) October 7, 2022 Sőt, jól értesült Tesla-figyelők azt is kiszúrták, hogy a berendezés megérkezett Houston kikötőjébe, ahonnan megkezdheti 270 kilométeres útját a Giga Texas felé. A szállítmány állítólag 78 tonnát nyom, és 9 konténerbe, azon belül 54 ládába van csomagolva. A Cybertruck gyártása jövő év közepén kezdődhet meg. Teljesen leállhatott a Tesla új akkujának gyártása PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTA2aG8uanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0wNmhvLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!