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 Ebben a sorozatban egy hat éves, közel 200.000 kilométert futott Tesla Model X 90D-vel szerzett tapasztalataimról számolok be. Az első részben az első 1000 kilométer első benyomásait összegeztem, most pedig azt fogom bemutatni, hogyan fér el 6-7 fő, köztük 3 kisgyerek, méretes gyerekülésekkel az autóban. Arról már írtam, hogy az autó kívül-belül hatalmas. Utóbbi nagy előny, ha sokan utazunk, sok csomaggal, előbbi komoly hátrány a parkolásnál. A mi korai Model X példányunk középső sorában három különálló ülés található, melyek előre-hátra tologathatók és dönthetők, de a háttámla nem hajtható le, ami nagy hátrány, ha valami hosszú tárgyat szeretnénk a csomagtartóban szállítani, de erről majd a csomagtér használhatóságánál panaszkodok. A beszállás könnyű a harmadik sorba. A második sor motoros mozgatású, előredönthető üléseinek köszönhetően kényelmesen be lehet szállni a leghátsó sorba. Szakadó esőben azonban komoly hátrány a megfontoltan mozgó motoros ajtó- és ülésmozgatás: amíg előrecsúsztatjuk az ülést, elázik az egész család. Ilyenkor is visszasírtam az Evalia egy pillanat alatt kirántható tolóajtóit. Öt gyerekülés behelyezése sem lehetetlen, négynek még isofix rögzítés is jutott. A középső sor két szélső ülése isofix csatlakozóval is fel van szerelve, a középsőbe csak biztonsági övvel tudunk gyerekülést rögzíteni, ami számomra jelentős hátrány. A harmadik sor két ülése szintén el van látva isofix csatlakozóval, így akár négy gyerekülést is rögzíthetünk ezzel a szabványos módszerrel. A két leghátsó ülés nagyobb gyerekeknek vagy nem túl nagyra nőtt felnőtteknek is kényelmes. Kivéve kisgyerekeknek! A probléma az, hogy az ülések kagylós kialakítása miatt a felnőttek térdmagassága körül (vagy kicsivel felette) nem elég hosszú a távolság az előző üléstől. Egyéb típusokban az ülések háttámláját igyekeznek minél vékonyabbra, a hátul ülők térdénél homorúra kialakítani. A Teslában épp itt domborodik az ülések kemény, festett borítása. Ezzel az a gond, hogy a gyerekülésben ülő gyerekeknek épp itt (lenne) a lábfeje, ami nem fér el. A második sor üléseit előrébb tolva lehet nyerni egy kis helyet, azonban ilyenkor a második sorban már nem fér el egy hátrafelé fordított isofixes hordozó még az én alig 170 centis magasságomhoz beállított vezetőülés mögött sem. Hordozóval nem lehet előrébb tolni a második sor ülését, hogy a harmadikban nagyobb legyen a lábtér, mert nem fér el az első ülés támlájáig a hordozó. További gond a bezártság érzés a harmadik sorban. Amíg az Evaliát használtuk (és a Rifter és Berlingo tesztautóknál is) minden 6 személyes utazásnál azon lobbiztak a gyerekeim, hogy leghátra ülhessenek, de gyakran akkor is hátul szerettek volna utazni, amikor csak öten autóztunk. Nos a Teslában épp fordított a helyzet, büntetésnek ítélik meg a leghátsó sort. Körülnézve meg is értem őket. Oldalra alig tenyérnyi üvegfelület jutott, a második sor méretes, fejtámlával egybeépített ülései miatt pedig előre sem látnak ki szinte egyáltalán. Olyan típusokban, ahol kivehető a hátsó ülés fejtámlája, a menetiránynak háttal bekötött babahordozó üléséből az egyébként funkciójában épp felesleges fejtámlát kivéve jelentősen növelni tudjuk a mögötte ülő másik gyerek komfortérzetét a kilátás biztosításával. Ennyit lát, ha előre néz… de az elsuhanó tájból sem sokkal többet. Nem csak a gyerekek kilátása miatt kellemetlen az integrált fejtámla: amikor a második sorban ülő anyjával kommunikálna, ételt, italt adna menetközben a gyereknek, esetleg már a kocsiban ülve szeretné bármilyen okból ki- vagy becsatolni az ülést, az nagyon nehézkes, utóbbi szinte lehetetlen. Igaz beszálláskor a hatalmasra nyíló ajtóknak köszönhetően kényelmesen be tudjuk kötni a hátul ülő gyermeket, azonban ha télen kabátban gyorsan beugrik, mert például szakad az eső, ha levetkőzött és beült az ülésbe, újra ki kell nyitni a hátsó ajtókat és kintről bekötni a gyereket. Előfordult, hogy útépítés miatt egy órára meg kellett állnunk, ekkor sem várhattuk el a kicsiktől, hogy végig üljenek bekötve. Amikor végre hirtelen indulhattunk, nem tudtuk belülről bekötni a gyerekülés biztonsági övét. Model X hétköznapok #1: Az első benyomások Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!