Csökkenő autópiacon gyengébb eladási adatok mellett is enyhén növekvő részesedéssel tudta zárni a 2022-es évet az Opel Magyarországon. Az 5172 eladott jármű ugyan 383 darabbal kevesebb ugyan az egy évvel korábbi adatnál, de a zsugorodó piacon így is egy hajszállal nagyobb, 4%-os piaci részesedést sikerült elérni.
Ahogy szinte minden márkánál, úgy az Opelnél is lett volna igény több autóra, de abból tudtak csak gazdálkodni, amit a gyár épp elő tudott állítani. Tavaly az Opelt is a hirtelen árfolyamváltozás és az ellátási lánc nehézségei hátráltatták leginkább. Ez utóbbi nem csak a már piacon lévő modellek gyártását lassította, de az újabb modellváltozatok, például az Astra Sports Tourer tervezett bevezetését is későbbre tolta. A népszerű Crossland, Corsa és Mokka modellek mellett egyre kelendőbbek a kishaszonjárművek is.
Az Opel modellpalettájáról egyre többen választják az elektromos hajtású modelleket, így 2022-ben 171 személyautóra és 169 kishaszonjárműre érkezett megrendelés, amik sokszorosai a 2021-es számoknak. A leszállított és átadott elektromos autók számáról a sajtótájékoztatón nem tudtak pontos adattal szolgálni, de a Datahouse számai szerint tavaly 118 Opel emblémás elektromos autót helyeztek forgalomba, ami 45 darabbal (61,64%) több, mint egy évvel korábban. Ezzel az Opel a Peugeot mögött de az Audi előtt 13. helyen végzett az elektromos autót értékesítő márkák toplistáján. A Magyarországon eladott összes Opelnek tavaly mindössze 2,3 százaléka volt elektromos.
A lista szerint a márka kínálatában a legkelendőbb tisztán elektromos modell a Mokka-e volt, ami 97 darabos átadással a Volkswagen e-Up-pal holtversenyben a 15-16. helyen végzett. Az elektromos Mokkából 2022-ben egyébként 78 darabbal fogyott több, mint egy évvel korábban.
Idén a Corsa-e és a Mokka-e is frissítést kap, ráadásul ez utóbbinak a hatótávja is jelentősen megnő: