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 Hét éven át építettek az Audi új technológiai parkját, amelynek most átadott utolsó puzzle darabja a 100 millió eurós új törésteszt központ. Ide költöztették a cég szerverparkját és a konszern szoftveréiért felelős Cariadot is. Megépítik, összetörik A projekt egy komplikált talajtisztítás miatt húzódott, a helyszínen ugyanis korábban egy olajfinomító működött, így, bár a területet már 2015-ben megvásárolták, az alapkőletételre is csak több évi előkészület után, 2019 májusában kerülhetett sor. Az incampus kész épületei. Az incampus névre keresztelt új fejlesztési központ Ingolstadt déli részén található, ahol 10 ezer négyzetméteren 800 szerver mellett összesen 1400-an dolgozhatnak majd. Az incampus IT központja Ami különösen érdekessé teszi a projektet az az autógyártó vadonatúj autóbiztonsági központja, ahol 100 munkatárs dolgozik mostantól a prémium márka járműveinek biztonságán. A törésteszt-központ három éven át épült 100 millió euro, nagyjából 40 milliárd forint felhasználásával, és a régi ingolstatdti gyár területén található, 1970-ben átadott hasonló objektumot váltja le. Elődjénél sokkal nagyobb, 130-szor 110 méteres alapterületű és 20 méter magas az új központ, amely sokkal több tesztet lesz képes lebonyolítani. Az Audi új, 50×50 méteres törésteszt terme. A töréstesztek egy tartóoszlopoktól mentes, teljesen egybefüggő 50×50 méteres területen történnek majd, és a két egymással szemben elhelyezkedő, az autók behúzására és felgyorsítására használt pálya összesen 250 métert fed le, így a szabványosnál nagyobb sebességek mellett is képesek lesznek a tesztek lebonyolítására. Egy további, csatlakozó pályaszakasz alkalmassá teszi az épületet a keresztbe érkező ütközések létrehozására is. Rengeteg szenzort telepítenek az autókra a törésteszt előtt. Amikor nem egymásnak ütköznek az autók, akkor egy 100 tonnás, mozgatható, áthelyezhető akadályban teljesítik be sorsukat. A gyártó szerint minden új típusuk 100 különböző, 60.000 kalkulációt igénylő digitális szimuláción, és közel 100 valós törésteszten megy át, mielőtt gyártásba kerül. Az incampus IT központjának segítségével elemzik a virtuális és a valós töréstesztek eredményeit is. A központot energiatakarékos LED lámpákkal és ultramodern kamerákkal szerelték fel, de helyet kapott egy a próbabábuk előkészítésére épített labor is. A hátulról érkező veszélyt is tudják szimulálni. Utóbbiakból egyébként több, mint 60 van az Audinak, a 18 hónapos kisbabától egy 102 kilós felnőttön át mindent le tudnak próbálni, az adatokat pedig 150 érzékelő rögzíti a bábukban. 150 érzékelővel vannak ellátva a próbabábuk. Az összetört autókon is rengeteg érzékelő van, de a roncsokat 3D szkennerekkel is digitalizálják, hogy pontos képet kapjanak a változásokról. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!