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
auto
2024. 07. 27. szombat

100 millió eurós új bázison törik rommá az Audikat

egyéb

Hét éven át építettek az Audi új technológiai parkját, amelynek most átadott utolsó puzzle darabja a 100 millió eurós új törésteszt központ.

Ide költöztették a cég szerverparkját és a konszern szoftveréiért felelős Cariadot is.

Megépítik, összetörik

A projekt egy komplikált talajtisztítás miatt húzódott, a helyszínen ugyanis korábban egy olajfinomító működött, így, bár a területet már 2015-ben megvásárolták, az alapkőletételre is csak több évi előkészület után, 2019 májusában kerülhetett sor.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

Az incampus kész épületei.

Az incampus névre keresztelt új fejlesztési központ Ingolstadt déli részén található, ahol 10 ezer négyzetméteren 800 szerver mellett összesen 1400-an dolgozhatnak majd.

Az incampus IT központja

Ami különösen érdekessé teszi a projektet az az autógyártó vadonatúj autóbiztonsági központja, ahol 100 munkatárs dolgozik mostantól a prémium márka járműveinek biztonságán.

A törésteszt-központ három éven át épült 100 millió euro, nagyjából 40 milliárd forint felhasználásával, és a régi ingolstatdti gyár területén található, 1970-ben átadott hasonló objektumot váltja le. Elődjénél sokkal nagyobb, 130-szor 110 méteres alapterületű és 20 méter magas az új központ, amely sokkal több tesztet lesz képes lebonyolítani.

Az Audi új, 50×50 méteres törésteszt terme.

A töréstesztek egy tartóoszlopoktól mentes, teljesen egybefüggő 50×50 méteres területen történnek majd, és a két egymással szemben elhelyezkedő, az autók behúzására és felgyorsítására használt pálya összesen 250 métert fed le, így a szabványosnál nagyobb sebességek mellett is képesek lesznek a tesztek lebonyolítására. Egy további, csatlakozó pályaszakasz alkalmassá teszi az épületet a keresztbe érkező ütközések létrehozására is.

Rengeteg szenzort telepítenek az autókra a törésteszt előtt.

Amikor nem egymásnak ütköznek az autók, akkor egy 100 tonnás, mozgatható, áthelyezhető akadályban teljesítik be sorsukat. A gyártó szerint minden új típusuk 100 különböző, 60.000 kalkulációt igénylő digitális szimuláción, és közel 100 valós törésteszten megy át, mielőtt gyártásba kerül.

Az incampus IT központjának segítségével elemzik a virtuális és a valós töréstesztek eredményeit is.

A központot energiatakarékos LED lámpákkal és ultramodern kamerákkal szerelték fel, de helyet kapott egy a próbabábuk előkészítésére épített labor is.

A hátulról érkező veszélyt is tudják szimulálni.

Utóbbiakból egyébként több, mint 60 van az Audinak, a 18 hónapos kisbabától egy 102 kilós felnőttön át mindent le tudnak próbálni, az adatokat pedig 150 érzékelő rögzíti a bábukban.

150 érzékelővel vannak ellátva a próbabábuk.

Az összetört autókon is rengeteg érzékelő van, de a roncsokat 3D szkennerekkel is digitalizálják, hogy pontos képet kapjanak a változásokról.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.