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
auto
2024. 05. 03. péntek

Elkészült a Volkswagen kínai partnerének első európai akkugyára

elektromosautó-akkumulátor

2021-ben vásárolta meg a Bosch göttingeni üzemét a kínai Gotion High-tech, és mostanra végeztek a 40 éves német üzem átépítésével.

Elindult az első ütem a kettőből.

Made in Germany

A Volkswagen AG 26 százalékos üzletrésszel rendelkezik a kínai akkugyártóban, amely autókba, teherjárművekbe és energiatárolókba is gyárt majd cellákat a német városban. Az első akkucella szeptember 16-án készült el, és októberben kezdődnek meg a kiszállítások. Az első ütem kapacitása a jövő év közepére éri el az 5 GWh-t.

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

Újabb 1000 kilométeres akku érkezik

Amikor a gyár teljesen kiépül, évi 20 GWh akkumulátor készülhet itt, kétmilliárd euro értékben. A CnEVPost híradása alapján nem úgy néz ki, hogy csak a Volkswagen igényeit szolgálja majd ki a gyár, a kínai villanyautós oldal ugyanis úgy fogalmaz, hogy már nagy számú európai megrendelés érkezett a gyártóhoz. Utóbbiban persze nincs semmi meglepő, hiszen senki nem kezd bele egy akkugyár építésébe úgy, hogy majd meglátjuk mi lesz. A gyárépítést mindig konkrét megrendelések és szerződések előzik meg.

Han Jun a kínai Anhuj tartomány párttitkára, és Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke kézjegyükkel is ellátták az első akkumulátort. Forrás Gotion

A göttingeni helyszín egyben a gyártó európai logisztikai, fejlesztési, és afters-sales központjai is lesz. A gyártósorok 70 százaléka automatizált, így mindössze 200 munkatársra van jelenleg szükségük.

A Northvolt titkos laborjában jártunk Svédországban

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.