2002-ben nyílt meg Drezdában a Volkswagen konszern németül csak Gläsernen Manufakturként, azaz üvegből készült, avagy átlátszó üzemként emlegetett gyára, amely igazán különleges élményt nyújtott az autó megrendelőjének. A manufaktúra most más feladatot kap. Nem hétköznapi A gyár már külsőre is igen különlegesen néz ki, elsőre sokkal hamarabb gondolnánk valami puccos irodaháznak, modern luxusszállónak, mint autógyárnak, ám ez nem véletlen.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 Volkswagen Gläserner Manufaktur Az üzem legalább annyira szolgálta az imázs építését, a PR-t, mint amennyire a gyártást. Különlegessége abból adódott, hogy a megrendelő végignézhette, hogyan készül az autója az üvegfalak mögött, de természetesen százezrek jártak az üzemben látogatóként is. A gyártás, ennek megfelelően, eleinte nem is tömegmodellekre, hanem különlegesebb autókra korlátozódott. 2002-ben itt debütált a Volkswagen akkor új zászlóshajója, a felsőkategóriás Phaeton, amelyből a típus megszűnéséig 84.235 darabot gyártottak a drezdai üzemben, de később készült itt a Bentley Flying Spur is, mintegy 2186 példányban. Volkswagen Phaeton A gyár a Phaeton kivezetése után elektromos modellek gyártásába kezdett, szerepelt a repertoárban az e-Golf (50.104 darab), illetve 2021 januárja óta ID.3 is – utóbbiból több mint 13 ezret gyártott az üveggyár. Az üzem most 21 év, 150 ezer legyártott autó és több, mint kétmillió látogató után leáll, de szerencsére nem szűnik meg teljesen. A vállalat megtartja a 300 fős csapatot ám ők más feladatokat kapnak, állítólag az új, innovatív gyártástechnológiák kikísérletezése, és próbajárata lesz a gyár fő feladata. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!