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 Nem tervez önállóan akkufejlesztést a Ferrari. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne térne át a villanyhajtásra, sőt. Egyszerűen csak úgy látja, nem érdemes ebbe az irányba eurómilliókat ölni, amikor léteznek vállalatok, melyek akár évtizedek óta a szakmában kutatnak és fejlesztenek, és megfelelő elköteleződés esetén kifejezetten olcsón kínálnak megoldásokat. SF90 Stradale Vagyis az olaszok még jó ideig biztosan külsős cégektől fogják beszerezni az elektromos hajtáshoz nélkülözhetetlen akkumulátorokat, viszont ettől még szeretnék ismerni az autókba kerülő technológiát, míg a különféle hajtásláncok természetesen saját fejlesztésűek lesznek. Épp ezért működik együtt a gyártó a Bolognai Egyetemmel és az NXP Semiconductors chipgyártó vállalattal, hogy nyitott szemmel, a lehető legjobb technológiák közül az elérhető legjobb megoldásokat válassza – írta meg a Reuters. A Ferrari már 2019 óta értékesít villanyhajtással – is – szerelt gépkocsikat, ám az első tisztán elektromos modell pontos érkezését eddig homály fedte, vagyis korábban annyit tudtunk, hogy 2025 előtt biztos nem lesz belőle semmi. Most a márka vezérigazgatója, Benedetto Vigna azt mondta, 2025 végén, azaz másfél év múlva mutatkozhat be. További részleteket ugyan nem árult el róla, az még kiderült, hogy ő maga már a tavalyi év vége felé kipróbálta a prototípust, ami nagyon tetszett neki. Ezen kívül annyit lehet tudni, hogy az újdonság is abban az üzemeben készül majd, mint ahol most például – az alábbi képeken látható – konnektoros hibrid 296 GTB. A következő két év igen fontos lesz a vállalat számára az átállás tekintetében, és ha minden jól megy, 2026-ban az elektromos hajtással – is – rendelkező modellek a teljes értékesítési paletta 60 százalékát teszik majd ki, 2030-ra pedig már az új Ferrarik 80 százaléka lesz valamilyen villanyhajtással ellátva. A tavalyi 14 ezres világszintű értékesítési számot elnézve ez utóbbi érték több mint tizenegyezer „környezetkímélő” olasz sportautót jelentene – ha addig nem emelkedik tovább az összesített eladási darabszám. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!