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 Minden kezdet nehéz, és különösen igaz ez az önvezető taxikra, amelyek ügyetlenkedése az elmúlt hónapokban számtalan furcsa, gyakran komikus szituációhoz vezetett az amerikai nagyvárosokban. 2023 októberében azonban jött egy fordulópont a robotaxik előretörésének történetében, amikor is a Cruise egyik sofőr nélküli Chevrolet Boltja érintett lett egy súlyos közlekedési balesetben. A vizsgálatok során biztonsági hiányosságokat állapítottak meg a járműveknél, továbbá kiderült, hogy a Cruise bizonyos információkat elhallgatott, így a kaliforniai közlekedési hatóság (DMV) felfüggesztette a taxik működési engedélyét. Felfüggesztették a GM robotaxijának engedélyét Mintegy fél évvel az eset után most újra megjelentek a vállalat elektromos autói az utakon Phoenixben, Arizona államban. A General Motors leányvállalataként működő társaság blogbejegyzésében azt írja, hogy továbbra is elkötelezett amellett, hogy önvezető autókkal tegye biztonságosabbá és elérhetőbbé a közlekedést, és az október óta eltelt időszakban jelentős előrelépést tett afelé, hogy egy új vezetőséggel az élen, és külső szakértők tanácsait megfogadva visszaépítse a bizalmat a közösséggel és a hatóságokkal. A Cruise autói most gyakorlatilag újra megtanulnak járni, és a folyamat során az első lépések még segítséggel történnek: a robotaxik jelenleg önvezető mód nélkül, sofőrrel a volán mögött járják a várost, és adatokat gyűjtenek többek között a jelzőtáblákról, jelzőlámpákról, és útfestésekről, melyeket integrálnak térképeikbe. A taxik egyelőre utast sem szállítanak. Ezt a térképezési folyamatot idővel más nagyvárosokra is kiterjesztik. Ezt követően megkezdődhet az önvezető mód tesztelése, de egyelőre szigorúan emberi felügyelet mellett – azt azonban még nem tudni, hogy erre mikor kerülhet sor. A cég hozzáteszi, hogy számos reform kidolgozása van folyamatban annak érdekében, hogy a Cruise taxik ismét biztonságosan szállíthassanak ügyfeleket, többek között frissítik az incidensekre való reagálási és válságkezelési protokollokat, megújítják a biztonsági tréningeket, és újra felveszik a kapcsolatot az egyes működési körzetek mentőseivel és tűzoltóival. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!