Még hosszú évekig nem lesz villanyautója a Ferrarinak
2025 előtt biztosan nem épít tisztán elektromos meghajtású sportkocsit a Ferrari, szögezte le az autógyártó vezérigazgatója, tovább halogatva ezzel a korábbi ígéretek megvalósítását. Az olasz autómárka sosem volt az elektromosítás híve, ám az új Tesla Roadster elképesztő teljesítményadatai Sergio Marchionnét, a 2018 nyarán elhunyt akkori vezérigazgatót is megszólalásra késztette, aki azt mondta, hogy ha elektromos szupersportautót kell készíteni, akkor a Ferrari az elsők között lesz. Néhány hónappal később, amikor már lecsendesedett a Tesla-őrület, a Ferrari is más hangnemet vett fel: kijelentették, hogy a vállalat számára a 2018-2022-es üzleti ciklusban nem időszerű egy zéró kibocsátású autócsoda, talán valamikor utána kerülhet erre sor.
Az új CEO, Louis Camilleri sem hozott korszerűbb gondolkodásmódot a céghez, merthogy a villanyautóról szóló terveket most további három évvel kitolta, azzal az indokkal, amit a legtöbb hagyományos sportautó-gyártó hangoztat: az akkumulátor-technológia még nem tart ott, hogy ezeknek az erőgépeknek elegendő energiát tudjon adni. Az igazgató szerint további akkufejlesztések szükségesek a következő öt évben, mind a hatótáv, mind a töltés sebessége miatt ahhoz, hogy az elektromos Ferrari azt tudja nyújtani, amihez a vásárlói hozzászoktak. Előbb-utóbb lesz tisztán elektromos modell a palettán, és a maranellóiak dolgoznak az elektromosításon, de a belátható jövőben csupán a hibrid hajtáslánc jelenti majd a „környezetbarát” technológiát a cégnél. 2022-re az eladások 60%-át ilyen meghajtással szeretné teljesíteni a Ferrari.
Az első konnektorról is tölthető hibridjüket idén májusban mutatták be az olaszok, de az SF90 Stradale inkább csak a nevében PHEV, semmint tényleges használatban: a három kicsi elektromos motor által generált 162 kW összteljesítmény, és a 7,9 kWh-s aksiból kapott mindössze 25 kilométeres tisztán elektromos hatótáv nem sokat ad hozzá a 780 lóerős V8-as turbómotorhoz.
A Ferrari 2019-ben rekordévet fog zárni mind eladások, mind profit tekintetében, és ez az erős teljesítmény várhatóan 2020-ban is folytatódni fog. Presztízsmárka lévén bizonyára még akkor is sokan akarnak majd Ferrarit, ha teljesítményben messze alulmaradnak az elektromos hiperautókkal szemben.